Prima pagină » Economic » Se reiau lucrările la un mega proiect abandonat de autorități

Se reiau lucrările la un mega proiect abandonat de autorități

Se reiau lucrările la un mega proiect abandonat de autorități
Contractul a fost atribuit la finele lunii august.

Primăria Capitalei a atribuit grupului italian Astaldi un contract de 155,7 milioane lei (35 milioane euro), inclusiv TVA, pentru finalizarea lucrărilor la pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii, proiect început de Romstrade, firmă deținută de Nelu Iordache, și reziliat în luna decembrie.

„Obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare cu posibilitatea realizării unui pasaj rutier suprateran prin care să se realizeze o legătură rutieră mai rapidă între Șoseaua Mihai Bravu și Splaiul Unirii. Scopul proiectului îl reprezintă descongestionarea traficului din zona intersecției Șoseaua Mihai Bravu – Splaiul Unirii – Calea Văcărești”, se arată în anunțul de atribuire al instituției.

Contractul a fost atribuit la finele lunii august, prin licitație restrânsă accelerată, asocierii Astaldi Spa – Astalrom SA, ambele parte a grupului italian de construcții.

Primăria a primit trei oferte pentru acest proiect, estimat inițial la 126,9 milioane lei, fără TVA.

Termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 15 luni de la data atribuirii contractului.
Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat la sfârșitul lunii iulie că în perioada august-septembrie încep sau reîncep lucrările la pasajul suprateran Mihai Bravu, pasajele subterane Piața Presei Libere și Piața Sudului, iar până la sfârșitul anului, și la pasajul denivelat suprateran Grigorescu-Splai Dudescu.

Contractul pentru executarea pasajului suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii a fost reziliat în decembrie. Primarul general Sorin Oprescu a precizat atunci că a încheiat contractul încheiat cu Romstrade, societatea care trebuia să construiască pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, proiectul pasajului fiind în faza de expertiză.

Romstrade aparține omului de afaceri Nelu Iordache, trimis în judecată la sfârșitul lunii aprilie într-un dosar privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson din autostrada Nădlac – Arad și afla în prezent în detenție.
Lucrările la pasajul suprateran au început în ianuarie 2011, contractul atribuit Romstrade la finele anului anterior având o valoare de 96,8 milioane lei, fără TVA.

La sfârșitul lunii ianuarie 2013, municipalitatea a primit din partea consilierilor generali dreptul de a contracta servicii de consultanță, asistență și reprezentare juridică pentru a identifica posibile creanțe rezultate în urma rezilierii contractului cu compania controlată de Nelu Iordache.

Astaldi este unul dintre cei mai activi constructori pe piața locală, printre proiectele de referință numărându-se Arena Națională, Pasajul Basarab și Magistrala 5 a metroului bucureștean, precum și construcția unor tronsoane de autostradă.
 

Citește și