O reclamă pentru băutura energizantă Red Bull stârnește furie în Marea Britanie, deoarece susține că Titanicul nu s-ar fi scufundat dacă pasagerii săi „ar fi avut aripi”.
Reclama a fost difuzată în Marea Britanie și a stârnit furia rudelor persoanelor care au murit în tragedie, dar și numeroase plângeri, scrie dailymail.co.uk, preluat de Mediafax.
Reclama animată arată cum o ladă cu Red Bull este încărcată pe o navă neidentificată. Marinarul care se ocupă de operațiune este întrebat de către căpitan de ce o navă ar avea nevoie de aripi (n.r. aluzie referitoare la sloganul „Red Bull îți dă aripi” ). Lada este coborâtă de pe navă, moment în care este dezvăluit numele Titanicului, care s-a scufundat în 1912, provocând moartea a 1.500 de pasageri.
Titanic Heritage Trust, organizație creată pentru a conserva, proteja, respecta și aminti persoanele care au murit în tragedie, a condamnat spotul publicitar.
„Este jignitor și lipsit de respect. Este o diferență între a face o glumă și asta. Ar fi același lucru dacă cineva ar face o asemenea glumă despre evenimentele de la 11 septembrie”, a declarat Howard Nelson, fondatorul organizației.
Clifford Ismay, o rudă a proprietarului navei Titanic, Joseph Bruce Ismay, a calificat reclama drept disprețuitoare: „Ideea este bolnavă, dat fiind faptul că atât de mulți oameni și-au pierdut viața atunci. Cu sloganul lor cred că se referă la ideea că, dacă acei oameni ar fi băut Red Bull, ar fi fost în viață. Este disprețuitor. Cred că Titanicul și oamenii implicați ar trebui tratați cu demnitate și respect”.
Compania Red Bull nu a oferit un răspuns la solicitarea la replică.