Gothaer Asigurări va amâna reintrea pe segmentul asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) din cauza pierderilor provocate pieței de aceste polițe, ale căror tarife sunt prea joase în raport cu riscurile acoperite, a declarat directorul financiar al Gothaer Insurance Group, Jurgen Meisch.
„Segmentul RCA generează pierderi pe piața românească, n-ai nicio șansă să faci profit din cauza tarifelor prea joase în raport cu riscurile asumate. Spre exemplu, grupul austriac VIG, prezent pe piața din România, are pierderi enorme în urma acestei activități. Noi am văzut greșelile altora pe segmentul RCA atât pe piața românească, cât și în Polonia, și nu vrem să le repetăm. Așteptăm vremuri mai bune pentru a reintra pe acest segment de piață”, a declarat Meisch la o întâlnire cu jurnaliști din România și Polonia, la sediul central din Koln al Gothaer Insurance Group (Germania).
Societatea a practicat RCA în perioada când se numea Clal Asigurări. În februarie 2010, compania a fost redenumită Platinum Asigurări, iar în toamna anului trecut a devenit subsidiară Gothaer, după intrarea în acționariat a grupului german cu o cotă de 67% din capital.
Segmentul RCA reprezintă unul dintre cele mai importante surse de venit pentru asigurătorii români.
Îîn 2012, primele subscrise pe segmentul RCA au atins 2,13 miliarde de lei, cu 8,34% mai mult față de 2011. Raportat la totalul subscrierilor, în sumă de 8,3 miliarde de lei, segmentul RCA reprezintă aproape 26% din piața de profil.
Pe de altă parte, valoarea despăgubirilor plătite a crescut cu 11% în 2012, la 1,79 miliarde de lei.
Potrivit datelor autorității de reglementare, rata daunei combinată pentru RCA, calculată ca raport dintre daunele brute apărute, cheltuieli de achiziție și administrare și primele brute câștigate, a fost de 124,7% în anul 2012, de la 144,04% în urmă cu un an.
Cu alte cuvinte, la nivelul industriei, asigurătorii au plătit 124,7 lei pentru fiecare 100 lei prime subscrise din polițe RCA.
Anul trecut, cei mai importanți jucători pe segmentul RCA au fost Astra – 412,5 milioane de lei, Euroins – 390,5 milioane de lei și Asirom – 227,7 milioane de lei.
Alături de cele trei companii, polițe RCA mai emite ABC Asigurări, Allianz-Țiriac, Generali România, Asirom, Omniasig VIG, Carpatica Asig, Groupama, UNIQA Asigurări și City Insurance.
Meisch a afirmat că grupul german va continua să investească în subsidiara din România pentru poziționa societatea printre primii zece jucători care practică asigurări generale și a atinge un volum de prime subscrise de 60 milioane de euro până în 2017, de la 8,4 milioane de euro în 2012.
Prezentă la întâlnire, directorul general al Gothaer Asigurări, Anca Băbăneață, a arătat că avansul subscrierilor va fi susținut de asigurările auto facultative CASCO, care vor reprezenta circa 30% din veniturile companiei, alături de poli]ele agricole, pentru bunuri și clădiri, precum și de răspunderi civile și garanții.
„Mizăm și pe subscrierile din asigurări destinate industriei de energie regenerabilă, unde grupul german este lider de piață atât în Germania, cât și în alte țări europene. De asemenea, vom investi și în pregătirea și perfecționarea personalului, care va ajunge la 250 de salariați, de la 190 în prezent. Fără oameni bine pregătiți nu putem să creștem și să ne menținem portofoliul de clienți”, a spus Băbăneață.
Ea a spus că investițiile Gothaer în subsidiara din România s-au ridicat la 2,5 milioane de euro în 2012, sumă care a fost suplimentată cu 10 milioane de euro în acest an.
„Investițiile vor continua și în 2014. Vrem ca Gothaer Asigurări să intre pe profit peste 3-4 ani”, a spus șeful asigurătorului român.
Gothaer Finanzholding (Germania) a finalizat în toamna anului trecut preluarea a 67% din capitalul social al Platinum Asigurări. Restul acțiunilor asigurătorului sunt deținute în mod egal de Constantin Toma, fost director general al Omniasig și președinte CA, și Efraim Naimerm, membru CA.
În prezent, în urma majorărilor de capital, Gothaer Finanzholding a ajuns la 84,6% din capitalul Gothaer Asigurări.
Înființat în 1820, grupul Gothaer are peste 3,5 milioane de clienți și a raportat prime de 4,17 miliarde de euro la nivelul anului 2012, conform datelor preliminare.