Prima pagină » Știri politice » Mazăre dezaprobă înăsprirea Codului Rutier. „Tot ce-aș putea să fac prin Consiliul Local ca să îmblânzesc, am să fac”

Mazăre dezaprobă înăsprirea Codului Rutier. „Tot ce-aș putea să fac prin Consiliul Local ca să îmblânzesc, am să fac”

Mazăre dezaprobă înăsprirea Codului Rutier.
Primarul Constanței, Radu Mazăre, dezaprobă înăsprirea Codului Rutier și consideră că România nu este încă sufocată de reguli, așa cum se întâmplă cu majoritatea țărilor europene și nu vrea reguli și sancțiuni ca în Europa, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Sunt împotriva înăspririi oricăror reguli. Cred că România dacă reușește să facă ceva trebuie să fie puțin altfel decât restul Europei care merge în genunchi. Nu vreau reguli ca în Europa și sancțiuni ca în Europa. Dacă mă întrebați pe mine, sunt împotrivă. Pentru că toți în Europa sunt disperați de la reguli financiare până la reguli rutiere șamd. Orice străin care ajunge în România zice: «Dar la voi încă se poate trăi». Ar fi trebuit să profităm de lucrul acesta, încă se poate trăi”, a declarat Radu Mazăre, miercuri, la finalul ședinței Consiliului Local, citat de corespondentul MEDIAFAX.

El a precizat că în cazul în care proiectul privind descentralizarea anumitor servicii ar intra în vigoare, iar Serviciul Poliției Rutiere ar trece în subordinea Consiliului Local, atunci ia în calcul să îmblânzească anumite prevederi, în măsura în care este posibil acest lucru.

„Tot ce-aș putea să fac prin Consiliul Local ca să îmblânzesc, am să fac. Uite cum a fost astă-vară în Mamaia, ai văzut că nu au mai fost atâția polițiști care să-ți pună fiola din cinci în cinci metri, să-ți pună radarul, dar am pus niște gâlme, a fost extraordinar de bine, a limitat viteza și în rest cred că a fost din punct de vedere al circulației cea mai bună vară, fără poliție. În măsura în care Consiliul poate să facă, fac orice pentru a nu fi atât de multă strictețe ca în Europa de Vest și în special de Nord, unde nu poți să faci nimic, nimic”, a explicat Radu Mazăre.

Întrebat ce părere are despre proiectul de descentralizare, care prevede ca anumite servicii să treacă la autoritățile locale, primarul Constanței a spus că este un lucru bun, pentru că acele instituții vor fi mult mai aproape de oameni.

„Cred că e extraordinar de bine. Să luăm directorii instituțiilor aflate în subordinea primăriilor, când considerați și populația apreciază că ceva e în neregulă, voi, ziariștii, imediat săriți, îl chemăm pe director aici, în fața Consiliului Local, dă explicații. În momentul în care răspunde numai la centru, la București, așa ceva este imposibil. Dacă, spre exemplu, șeful Poliției Rutiere va fi numit de către Consiliul Local și vor fi probleme, le sesizați voi, le sesizăm noi, le constatăm, oricând poți să-l chemi și el răspunde în fața Consiliului Local, nu mai poate să se ascundă, «știi, că de la București, că Direcția, că cutare» și acolo niciodată nu poți să o finalizezi. Este mult mai aproape de oameni și tot ce e mult mai aproape de oameni este mult mai funcțional și poate fi corijat. E un lucru foarte bun”, a afirmat Radu Mazăre.

Adoptarea noului Cod rutier a fost amânată de Guvern, după o discuție în ședința de miercuri, afirmă surse oficiale.

Ministrul Radu Stroe a anunțat că noul Cod Rutier prevede o amendă maximă de 16.000 de lei pentru administratorii de drumuri care nu își îndeplinesc atribuțiile, o amendă maximă pentru șoferi de 9.600 lei și o perioadă maximă de doi ani în cazul suspendării permisului de conducere.

El a precizat că aceste sancțiuni sunt între prevederile finale incluse în proiectul noului Cod Rutier, care va fi promovat sub forma unei ordonanțe de urgență și adoptat miercuri în ședința de Guvern.

Vicepremierul Liviu Dragnea a declarat însă ulterior că ar trebui făcută o dezbatere în Parlament în ceea ce privește Codul Rutier, dată fiind importanța și efectele modificărilor, el arătând că este fundamentată și adoptarea OUG și că va exista o discuție în Guvern asupra celei mai bune variante.

Marți, Stroe declara, la finalul unei ședințe a liderilor PNL, că s-a optat, ca decizie politică, pentru promovarea noului Cod rutier prin ordonanță de urgență a Guvernului.

Citește și