Un Ferrari 250 GTO, din 1963, a fost vândut într-o tranzacție privată pentru 52 de milioane de dolari, devenind cea mai scumpă mașină din lume, relatează Bloomberg.
Mașina roșie de curse, deținută de colecționarul Paul Pappalardo din Greenwich, Connecticut, a fost cumpărată în septembrie de o persoană a cărei identitate a rămas secretă, într-o tranzacție privată, au declarat trei traderi care au confirmat achiziția și prețul, pentru Bloomberg News.
Prețul este cu 49% mai mare decât cel plătit anul trecut pentru un alt automobil 250 GTO.
6
Sursa: wikipedia.org
Valoarea mașinilor clasice, în special Ferrari din anii ”50 și ”60, continuă să crească, atrăgând noi entuziaști, investitori și speculatori, fapt care provoacă temeri legate de formarea unei bule speculative pe piață.
„În prezent, se consideră că GTO este mașina de top. Esta ca Mona Lisa. Are mister. Dacă ai GTO, ai o colecție grozavă”, a declarat Don Williams, analist al Blackhawk Collection.
Unul dintre traderii care au dezvăluit tranzacția a fost implicat direct în aceasta.
Pappalardo a refuzat să comenteze.
Mașina a fost cumpărată de Pappalardo în 1974, a fost restaurată și a fost condusă de colecționar în multe curse de mașini istorice, inclusiv la Le Mans Classic în 2002.
Ferrari 250 GTO, creat în 1962 pentru a concura la curse precum cea de la Le Mans, este cea mai dorită și scumpă mașină, fiind produse numai 39 de exemplare.
O versiune vopsită în culoarea mărului verde, produsă pentru pilotul britanic de curse Stirling Moss, a fost vândută într-o tranzacție privată în iunie 2012, pentru suma record la acea dată de 35 de milioane de dolari.
Cumpărătorii sunt atrași de potențialul investițiilor în mașini clasice, ca și de șansa de a participa la curse și alte evenimente.
În luna august, la licitații organizate în California, care au coincis cu evenimentul Concours d”Elegance din Pebble Beach, tranzacțiile s-au ridicat la nivelul record de 301,9 milioane de dolari. Suma totală, care a inclus 27,5 milioane de dolari pentru modelul Ferrari 275 GTB/4*S NART Spyder din 1967, este cea mai mare întregistrată vreodată la nivel mondial la o vânzare de mașini clasice.
Cele mai mari prețuri pentru astfel de mașini au fost obținute în tranzacții private. Proprietarii altor Ferrari GTO, între care se află toboșarul Nick Mason al Pink Floyd, au primit recent oferte cuprinse între 40 milioane dolari și 50 milioane dolari, potrivit dealerilor.