Prima pagină » IT&C » Căutarea latentă, domeniul pentru care se bat acum giganții Google, Facebook și Apple

Căutarea latentă, domeniul pentru care se bat acum giganții Google, Facebook și Apple

Căutarea latentă, domeniul pentru care se bat acum giganții Google, Facebook și Apple
Google domină autoritar piața de căutare online, cu o cotă de piață globală de aproximativ 70%. Motorul său de căutare este urmat, la mare distanță, de Bing de la Microsoft.

Google domină autoritar piața de căutare online, cu o cotă globală de aproximativ 70%. Motorul său de căutare este urmat, la mare distanță, de Bing de la Microsoft. Însă modul în care oamenii caută pe internet se schimbă, iar Google trebuie să se adapteze pentru a-și menține dominația. Compania concurează acum pe un nou segment, numit căutarea latentă, cu Facebook și Apple.

În general, oamenii primesc cele mai bune rezultate pe Google Search dacă scriu, în căsuța de căutare, cuvintele în ordinea importanței acestora. Google, Facebook și Apple dezvoltă însă acum unelte care ne permit să căutăm așa cum vorbim. Această modalitate de căutare mai este numită „abstractă”, „latentă” sau „conversațională”. De exemplu, întrebăm motorul de căutare „Unde este cel mai bun restaurant pentru cină?”, iar acesta ne oferă rezultate relevante.

Un expert în motoare de căutare, Larry Kim, a declarat pentru Business Insider că acum oamenii folosesc când caută pe Google ceea ce el numește „limba omului peșterii”. De multe ori cuvintele de căutare nu au niciun sens. De exemplu, pentru a vedea poze cu vedeta preferată scrie, în căsuța de căutare: „poze vedeta plajă”. 

Facebook face pași importanți în domeniul căutării latente cu serviciul său Facebook Graph. Dacă oamenii introduc în acest motor de căutare un singur cuvânt, rezultatele sunt, de obicei, lipsite de relevanță. Însă dacă întreabă „Prietenii mei care locuiesc în Sibiu”, rezultatele sunt uimitoare.

Odată cu noul său algoritm „Hummingbird”, care încă este implementat în întreaga lume, Google Search poate face căutare latentă. Motorul de căutare poate fi întrebat „Cum fac un nod la cravată?”, iar rezultatele sunt bune.

Apple nu lasă această oportunitate să-i scape și îmbunătățește căutarea latentă în asistentul să vocal digital Siri. Compania știe că viitorul le aparține dispozitivelor mobile și că este mai ușor să dau comenzi vocale de pe aceste dispozitive decât să tastezi.

Adrian Popa este Editor of the Day la Gandul.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de ... vezi toate articolele