YouTube Music Day, primul eveniment YouTube dedicat industriei muzicale din România, are loc vineri, de la ora 10.00, în București, la The Ark și debutează cu o conferință de presă sub forma unui talk show cu reprezentanții caselor de discuri, informează un comunicat de presă remis MEDIAFAX.
În cadrul conferinței de presă, Dan Bulucea, country manager Google România, Maciej Sojka, Head of Video Partnership CEE, Bogdana Butnar, Industry Manager la Google România, alături de Dan Popi, de la Cat Music, și Cătălin Muraru, de la Roton, vor discuta despre importanța YouTube ca platformă globală de promovare pentru industria muzicală și modul în care artiștii români pot să utilizeze YouTube pentru a ajunge la publicul din alte țări și a avea succes. Conferința va fi moderată de Bogdana Butnar.
Conferința de presă va fi urmată de workshop-urile YouTube Music Day, dedicate reprezentanților industriei muzicale, în cadrul cărora specialiștii Google și YouTube vor prezenta informații utile și strategii de dezvoltare a canalelor de YouTube.
Muzica este unul dintre cele mai importante tipuri de conținut de pe YouTube, vizionat de milioane și milioane de oameni. La sfârșitul anului trecut, „Gangam style” a devenit primul videoclip care a depășit 1 miliard de vizualizări pe YouTube, iar în prezent se apropie de pragul de 2 miliarde. Și în România, casele de discuri și muzicienii conduc în topul canalelor cu cei mai mulți abonați și vizionări, iar muzica este principalul tip de conținut pentru care utilizatorii de internet din România folosesc YouTube. YouTube este o componentă esențială pentru industria muzicală și oferă artiștilor expunere către ascultatorii din întrega lume.