Prima pagină » IT&C » Google va folosi numele și fotografiile utilizatorilor în scopuri comerciale

Google va folosi numele și fotografiile utilizatorilor în scopuri comerciale

Google va folosi numele și fotografiile utilizatorilor în scopuri comerciale

Gigantul de internet american Google plănuiește ca, de la 11 noiembrie, să folosească datele personale ale utilizatorilor săi în scopuri comerciale, informează dailymail.co.uk.
Conform sursei citate, Google va folosi numele și fotografiile internauților și comentariile făcute de aceștia la anumite produse în scopuri publicitare și comerciale.

Google va schimba termenii și condițiile de utilizare începând din data de 11 noiembrie, însă modificările îi vor afecta pe utilizatorii rețelei de socializare Google+, informează dailymail.co.uk.

De asemenea, comentariile utilizatorilor privind restaurantele, magazinele și produsele, dar și muzica și alt tip de conținut cumpărat de la retailerul online Google Play vor putea să fie folosite în reclamele care le sunt prezentate prietenilor sau persoanelor cu care userii sunt în legătură, atunci când aceștia caută pe Google diverse lucruri.

Termenii și condițiile Google care vor intra în vigoare pe 11 noiembrie vor înlocui Termenii și condițiile Google existente, care sunt prezentate și pe pagina în limba română a motorului de căutare.

„Dacă aveți un Cont Google, este posibil să afișăm Numele profilului, Fotografia de profil și acțiunile dvs. pe care le întreprindeți în cadrul Google sau în cadrul aplicațiilor terță parte conectate la Contul Google (de exemplu, +1rile, recenziile pe care le scrieți și comentariile pe care le postați) în Serviciile noastre, inclusiv să le afișăm în anunțuri sau în alte contexte comerciale. Vom respecta alegerile pe care le faceți pentru a limita setările de distribuție sau de vizibilitate din Contul Google. De exemplu, puteți configura setările, astfel încât numele și fotografia dvs. să nu apară într-un anunț”, se spune în textul postat pe pagina în limba română a Google.

Demersul Google este similar celui făcut în luna august de rețeaua de socializare Facebook. Atunci, mai multe organizații care luptă pentru protejarea libertății pe internet și-au exprimat îngrijorarea, într-o scrisoare transmisă autorităților americane, cu privire la faptul că Facebook folosește în scopuri publicitare datele personale ale utilizatorilor rețelei, fără a avea acordul acestora. Concret, Facebook era criticat pentru că a utilizat mențiunea „Îmi place”, nume și profiluri de utilizatori în scopuri publicitare, fără a cere permisiunea.