România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană (UE) după procentajul utilizatorilor de internet care cumpără online bunuri și servicii, cu numai 11% din total, în timp ce la nivel european media este mult mai ridicată, de 59%, potrivit datelor publicate marți de Eurostat.
România, Bulgaria (cu 17% dintre utilizatorii de internet), Estonia și Italia (ambele 29%) ocupă ultimele locuri în rândul celor 28 de state membre UE.
Cele mai ridicate procentaje de cumpărători online sunt înregistrate în Marea Britanie (82%), Danemarca și Suedia (ambele 79%), Germania (77%), Luxemburg ( 73%) și Finlanda (72%).
Croația, stat care a aderat la UE în acest an, înregistrează o rată de 36%.
Comenzile pentru îmbrăcăminte și articole sportive, precum și rezervările pentru călătorii și vacanțe sunt cele mai frecvente cumpărături online.
Astfel, o treime din utilizatorii de internet din UE au făcut astfel de achiziții, în timp ce un sfert au afirmat că au cumpărat cărți, reviste și materiale educaționale. Aproape 10% dintre europeni a comandat online produse alimentare.
România înregistrează, de asemenea, cel mai ridicat procentaj la cumpărăturile online de îmbrăcăminte și articole sportive, urmate de rezervări pentru călătorii și vacanțe și achiziții de cărți, reviste și materiale educaționale.
Comenzile pentru produse alimentare se situează pe ultimul loc în rândul utilizatorilor de internet din România.
Potrivit unor date publicate anterior de Eurostat, accesul la internet în rândul gospodăriilor din România se situa la 54% anul trecut, în timp ce media UE este de 76%.