CNADNR a semnat contractele pentru construcția loturilor 2 și 3 ale autostrăzii Lugoj-Deva, atribuite în luna mai asocierii italiene Salini – Secol, respectiv unui consorțiu care reunește o firmă a omului de afaceri Theodor Berna, două companii din Spania și una din Olanda.
Unul dintre contracte a fost semnat vineri, iar celălalt luni.
Câștigătorii celor două proiecte au desemnați în luna mai, însă procedurile au fost contestate.
Lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini – Secol, lotul 3 consorțiului Teloxim Con SRL (controlată de omul de afaceri Theodor Berna) – Comsa SA (Spania) – Aldesa Construcciones SA (Spania) – Arcadis Eurometudes SA (Olanda).
La Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) au fost înregistrate, în luna mai, contestații formulate de Spedition UMB și Strabag referitoare la procedura de atribuire a contractelor de proiectare și execuție a loturilor 2 și 3.
CNSC a respins ca nefondate contestațiile și a dispus continuarea procedurilor de atribuire. Împotriva acestei decizii au fost formulate plângeri la Curtea de Apel, acestea fiind de asemenea respinse de instanță.
CNADNR estima anul trecut costuri de puțin peste un miliard de lei, fără TVA, pentru fiecare lot.
În 2011 CNADNR a selectat consorțiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d”Acqua- Cossi Construzioni pentru primul lot al autostrăzii, iar în august 2013 administratorul rețelei de transport a semnat cu asocierea Tehnostrade – Spedition UMB, companii controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, contractul pentru proiectarea și construcția lotului 4.
Autostrada Lugoj – Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care începe în Germania și se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăștie, Sibiu, București, Fetești și Constanța, ruta continuând până la Istanbul.