Ministrul pentru Proiecte de infrastructură, Dan Șova a declarat, vineri, la „Atelierele Viitorului” organizate de PSD, că în februarie 2014 Corpul de control al premierului va finaliza „un control general privind jaful de la Bechtel”.
„Corpul de control al premierului va finaliza, probabil în februarie sau martie, un control general privind jaful de la Bechtel, pentru că este foarte interesant ceea ce s-a întâmplat acolo”, a spus ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine, Dan Șova.
El le-a transmis participanților că în perioada guvernării PSD, pentru acest proiect s-au plătit 50 de milioane de euro, iar restul, până la 8,4 miliarde de euro, este opera „celorlalți”.
„S-a semnat contractul cu Bechtel, sub ministeriatul lui Mitrea și a premierului Adrian Năstase, era foarte clar, trebuia să dai 464 de km de autostradă la preț fix, 2,1 miliarde de dolari. Kilometrul de autostradă era sub 5 milioane de dolari. Asta a fost negocierea PSD. Cum s-a ajuns la 25 de milioane de euro pe kilometru, asta trebuie întrebați domnul Dobre, asta trebuie întrebat domnul Ludovic Orban, trebuie întrebat domnul Berceanu, doamna Boagiu, ei trebui întrebați”, a mai spus Șova.
Ministrul Dan Șova a mai spus că PSD a reziliat contractul cu Bechtel plătind 37 de milioane de euro despăgubiri, nu „miliardele de care vorbea doamna Boagiu”, adăugând că, dacă nu se rezilia acest contract, numai pentru întreținerea șantierului, factura anuală era de 64 de milioane de euro.
Proiectul autostrăzii Brașov-Borș, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 și început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până în 2012.
Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român urmând să plătească companiei americane 37,2 milioane de euro și datorii de 50 milioane de euro.