Prima pagină » Știri » Două din trei hoteluri din România sunt de vânzare

Două din trei hoteluri din România sunt de vânzare

Două din trei hoteluri din România sunt de vânzare
Peste 70% dintre hotelurile din România sunt de vânzare, pentru că nu sunt profitabile, a declarat luni, într-o conferință de presă, vicepreședintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc, Dragoș Răducan.

„Unele dintre hotelurile care sunt acum de vânzare au fost construite în perioada de boom economic, când banii erau ieftini, dar în timp proprietarii au constatat că afacerea nu este rentabilă dacă nu este condusă de profesioniști sau locația nu a fost bine aleasă”, a spus Răducan.

El a afirmat că sunt de vânzare și hoteluri de 2-3 stele, dar și unele de cinci stele, afiliate la diverse lanțuri internaționale.

Gradul mediu de ocupare a hotelurilor a scăzut în ultimul an sub 30%, ceea ce face ca afacerile să fie nerentabile, pe fondul creșterii taxelor și impozitelor și a costului utilităților.

„Preconizata introducere a impozitului forfetar este favorabilă hotelurilor care au plătit impozite până acum, pentru că le va reduce povara fiscală cu 40-50%, dar va elimina din piață societățile evazioniste. Și în multe dintre aceste cazuri proprietarii vor încerca să vândă, dar din păcate și cumpărătorii cunosc valoarea pieței”, a spus oficialul federației.

Din acest motiv, mulți proprietari de hoteluri, conștienți că un activ închis se degradează, încearcă să închirieze sau să dea în locație de gestiune unitatea de cazare.

„Din cauza creșterii presiunii fiscale, tot mai mulți proprietari preferă să riște și să lucreze fără clasificare, ceea ce a făcut ca în ultimul an numărul locurilor neclasificate să crească foarte mult”, a mai spus vicepreședintele FPTR, care estimează că pe litoral numărul locurilor de cazare neclasificate l-a egalat pe cel din unitățile clasificate.

Numărul hotelurilor a crescut din 2008 de la 1.111 la 1.400 de unități, iar numărul hostelurilor a urcat de la 46 la 178, la care se adaugă peste 500 de pensiuni urbane și rurale.

La începutul acestui an, din cele 1.400 de hoteluri din România, 28 erau de cinci stele, 233 de patru stele, 663 de trei stele, 395 de două stele și 75 de o stea, iar șase unități nu erau clasificate. În 2008, 16 hoteluri erau cotate la cinci stele, 99 la patru stele, 355 de trei stele, 453 la două stele și 171 la o stea.

Autor

Citește și