Producătorul american de aeronave Boeing caută locații alternative din afara Statelor Unite pentru construcția noului model 777X, după ce un sindicat din statul Washington a respins contractul prin care asamblarea avionului urma să aibă loc în zonă, potrivit MarketWatch.
Boeing 777X a fost prezentat oficial duminică, la Dubai, și a stabilit deja un record pentru comenzile primite la lansare. Compania a primit comenzi pentru aproape 260 de aeronave, cu un preț de listă de aproximativ 100 miliarde de dolari. Printre clienți se numără Emirates Airline, Etihad Airways și Qatar Aiways.
Grupul american nu a stabilit însă locația unde va produce avioanele.
Nemulțumit de condițiile oferite de Boeing, cel mai mare sindicat al angajaților grupului a respins contractul care asigura producția 777X în statul Washington pentru următorii opt ani.
Compania ia în calcul diverse alternative, inclusiv în alte state americane, în Japonia sau chiar în Golful Persic.
Facilitățile din SUA și Japonia au cele mai mari șanse, potrivit lui Ray Conner, șeful diviziei de aeronave comerciale în cadrul Boeing.
Totodată, Boeing nu exclude ca în final avionul să fie produs tot în Seattle, grupul continuând negocierile cu reprezentanții sindicatelor. Producătorul de aeronave este atent și la condițiile oferite de alte state americane, inclusiv facilități fiscale.
Conner a precizat că negocierile privind vânzările 777X nu au fost afectate de opoziția sindicatului față de contractul oferit de companie.
Primele comenzi pentru noua aeronavă trebuie livrate înainte de sfârșitul deceniului, astfel că Boeing trebuie să decidă în termen de câteva luni unde va asambla modelul, a precizat oficialul companiei.