Președintele european al Coca-Cola a recunoscut într-un interviu acordat unui post britanic de televiziune că cei mai mulți dintre clienții companiei „nu își dau seama” cât zahăr se află în băutură, scrie Daily Mail.
James Quincey a recunoscut totodată că „lucrurile trebuie să se schimbe”, dar și că dimensiunea recipientelor în care sunt oferite băuturile la cinema, spre exemplu, trebuie redusă.
Declarația a fost făcută după ce moderatorul emisiunii Newsnight, Jeremy Paxman, l-a informat că într-un pahar mare de Coca-Cola disponibil la cinematografe se află echivalentul a până la 44 de lingurițe de zahăr.
„Are ceva zahăr… are energie, însă este necesar? Nu, nu este, însă milioane de persoane din Marea Britanie se bucură de acest produs”, a spus Quincey.
O doză obișnuită de Coca-Cola conține 35 de grame de zahăr, echivalentul a șase lingurițe de zahăr, valoare calorică similară celei dintr-un cappuccino, a mai explicat președintele pentru Europa al Coca-Cola.
El a subliniat că o politică importantă a companiei este transparența. De aceea, toate ingredientele sunt trecute pe ambalaj, astfel încât clienții să fie foarte bine informați în legătură cu valoarea calorică a băuturii.
Întrebat dacă el crede că băutorii de Cola știu cât zahăr se află în paharele pe care le cumpără de la cinema, CEO-ul s-a văzut nevoit să răspundă „cred că poate nu-și dau seama”.
Potrivit estimărilor jurnaliștilor britanici, într-un pahar se pot afla undeva între 23 și 44 de lingurițe de zahăr, în funcție de mărimea recipientului.
„Lucrurile trebuie să se schimbe, iar paharele mari trebuie să fie schimbate”, a adăugat Quincey.