Prima pagină » Știri » Cel de-al doilea oraș din România care va avea metrou: primarul prezintă traseul cu CINCI STAȚII

Cel de-al doilea oraș din România care va avea metrou: primarul prezintă traseul cu CINCI STAȚII

Cel de-al doilea oraș din România care va avea metrou: primarul prezintă traseul cu CINCI STAȚII
Metroul din Timișoara ar putea avea cinci stații: Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport, a declarat pentru gândul Nicolae Robu, primarul orașului Timișoara. Acesta spune că soluția mutării transportului urban în subteran este singura soluție viabilă pentru oraș.

Metroul din Timișoara ar putea avea cinci stații: Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport, a declarat pentru gândul Nicolae Robu, primarul orașului Timișoara. Acesta spune că soluția mutării transportului urban în subteran este singura soluție viabilă pentru oraș.

„Municipiul Timișoara este rupt în două la ora actuală de liniile de tren. Situația creează mari disfuncții, întrucât numărul de traversări ale acestor linii este foarte redus -două subtraversări și două treceri la nivel- sensibil mai redus chiar decât numărul trecerilor peste Bega, la rândul lor departe de a fi suficiente”, arată Nicoale Robu. Acesta spune că are trei soluții pentru rezolvarea problemei transportului în Timișoara: ridicarea liniilor de tren pe estacadă, mutarea liniilor de tren în afara orașului sau ducerea liniilor de tren în subteran.

Edilul arată că Primăria Timișoara a realizat o analiză din perspectivă tehnică, economică, estetică, funcțională, dar și din punct de vedere al dezvoltării urbane , iar concluzia acestei analize este că  transportul subteran este „soluția optimă” pentru transport pentru Timișoara.

Specialiștii de la primărie au ajuns la concluzia că metroul ar aduce două avantaje. „Pe de o parte, disponibilizarea unui teren de cca 8 km lungime și cca 80 m lățime, pentru realizarea, pe exa est-vest, a unui bulevard ultramodern, într-o zonă centrală, în imediata vecinătate a centrului istoric, într-o concepție arhitecturală unitară”, a spus Robu.

Pe de altă parte, mai arată edilul, liniile ferate actuale vor servi atât pentru liniile de tren, dar și ca linii de tren intraurban. „Trenul intraurban subteran ar putea avea cinci stații: Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport. Deocamdată, suntem la nivel de idee, dar, în 2014, vom face studiu de prefezabilitate și poate chiar pe cel de fezabilitate”, a mai spus Nicolae Robu.

Citește și