Circa 42% dintre români nu au utilizat niciodată internetul, dublu față de nivelul din Uniunea Europeanã, iar serviciile online ale autorităților sunt accesate de numai 5% din populația României, comparativ cu o medie de 41% în UE, potrivit datelor Eurostat, institutul de statisticã al CE.
Procentajul românilor care nu au utilizat niciodatã internetul este apropiat de cel din Bulgaria (41%), se arată într-un comunicat al Eurostat. În top urmează Grecia, unde 36% din populație nu a accesat internetul, Italia (34%), Portugalia (33%) și Polonia (32%).
Totodată, 32% dintre români spun că accesează zilnic internetul, iar 13% săptămânal, în timp ce 58% dintre gospodării României au acces la internet, iar 56% la dispoziție viteze broadband.
La nivelul UE, 79% din populație are acces la internet, iar 76% la servicii în bandă largă. Totodată, 62% dintre europeni intră zilnic pe net, 10% săptămânal, iar 21% nu au utilizat niciodată internetul.
România stă de departe cel mai prost în ceea ce privește utilizarea serviciilor online ale statului. Cu o rată de accesare de numai 5%, România este cu mult în urma Italiei (21%) și Bulgariei (23%), în timp ce la nivelul UE 41% dintre cetățeni își plătesc taxele online sau utilizează servicii oferite de guvern și autoritățile locale pe internet.
Dintre puținii români care accesează servicii ale statului pe internet, mai mult de jumătate, respectiv 54%, își gestionează taxele online, 25% solicită diverse documente personale, iar 27% revendică transferuri sociale, se arată în raportul Eurostat.
Serviciile online ale statului sunt cel mai solicitate în țările nordice și Olanda. În Danemarca, 85% din cetățeni accesează astfel de servicii, urmată de Olanda (79%), Suedia (78%), Finlanda (69%), Franța (60%), Luxemburg (56%), Austria (54%) și Slovenia (52%). Majoritatea europenilor care utilizează serviciile online ale statului o fac pentru a-și gestiona taxele.
Datele provin dintr-un sondaj în rândul persoanelor cu vârsta între 16-74 de ani, derulat în trimestrul al doilea al acestui an. Întrebările din sondaj s-au referit la utilizarea, frecvența accesării internetului și natura activităților online din ultimele trei luni, precum și folosirea serviciilor publice puse la dispoziție de autorități pe internet în ultimele 12 luni, precum taxe, securitate socială, sănătate sau educație.