Prima pagină » IT&C » Cel mai mare operator telecom din lume va distribui iPhone, după 6 ani de negocieri

Cel mai mare operator telecom din lume va distribui iPhone, după 6 ani de negocieri

Cel mai mare operator telecom din lume va distribui iPhone, după 6 ani de negocieri
Apple a ajuns la un acord cu China Mobile după șase ani de negocieri, cel mai mare operator telecom din lume după numărul de clienți urmând să distribuie, din luna ianuarie, modelele iPhone în rețeaua proprie de magazine, transmite Bloomberg.

Apple a ajuns la un acord cu China Mobile după șase ani de negocieri, cel mai mare operator telecom din lume după numărul de clienți urmând să distribuie, din luna ianuarie, modelele iPhone în rețeaua proprie de magazine, transmite Bloomberg.

Acordul multianual reprezintă o nouă șansă pentru ambele companii, care se confruntă cu scăderea cotei de piață pe cea mai mare piață telecom din lume, de 1,2 miliarde de clienți.

China Mobile va comercializa începând din 17 ianuarie modelele iPhone 5s și 5c, potrivit unui comunicat transmis duminică seară de cele două companii, care nu au comentat condițiile financiare ale acordului. Variantele iPhone pentru China Mobile vor fi disponibile de asemenea prin rețeaua de magazine a Apple din China.

Apple are acum acorduri de distribuție cu toți operatorii din China, unde Samsung Electronics este lider de piață, iar majoritatea smartphone-urilor comercializate rulează sistemul de operare Google Android. Al doilea operator din țară, China Unicom, are un acord de distribuție cu Apple începând din 2009, iar China Telecom, al treilea jucător de pe piață, comercializează iPhone-uri din luna martie a anului trecut.

Pentru China Mobile, care are 763 milioane de clienți, introducerea iPhone în ofertă ar putea atrage clienți care cheltuiesc mai mult și sunt interesați de serviciile de date 4G, contribuind la creșterea profitabilității companiei după primul de scădere a profitului din ultimul deceniu.

Acțiunile China Mobile au crescut luni la Hong Kong cu până la 1,7%, cea mai bună ședință din ultimele cinci săptămâni, după ce au pierdut 10% de la începutul acestui an, față de un avans de 1,4% al indicelui Hang Seng.

La finalul lunii octombrie, China Mobile avea o cotă de piață de 62% în China, față de 64% cu 12 luni în urmă, respectiv 67% în 2011.

În topul mărcilor conduce Samsung, urmată de Lenovo, China Wireless și Huawei, potrivit datelor Canalys, citate de Bloomberg. Alți producători cu profil local, precum Xiaomi, câștigă de asemenea teren.

În trimestrul al treilea, Apple a avut o cotă de piață de 6% în China, ocupând locul 5 pe piață, potrivit Canalys.

Plaja de potențiali clienți ai Apple în China este limitată de prețul iPhone, care depășește echivalentul a 700 dolari SUA. În plus, majoritatea clienților din China nu beneficiază de discounturile oferite pe alte piețe.

„Este important de notat că nu vorbim despre 750 milioane de potențiali clienți noi. În China, poate 100 de milioane de oameni își permit produse premium, precum iPhone-ul”, comentează pentru Bloomberg un analist specializat în piața telecom.

Apple caută noi piețe după câțiva ani de creștere spectaculoasă a vânzărilor și profitului, având în vedere că cererea pentru smartphone-uri premium se apropie de saturație în țările dezvoltate, punând presiune pe marjele companiei americane.

Acțiunile Apple au crescut cu doar 3,2% de la începutul acestui an, față de un avans de 27% al indicelui Standard & Poor’s al bursei de la New York.

China Mobile a anunțat încă din noiembrie 2007 negocieri pentru introducerea iPhone în ofertă, însă discuțiile nu au dat rezultate până acum.

Apple a mai reușit două victorii în acest an. NTT Docomo, cel mai mare operator telecom din Japonia, a încheiat de asemenea un contract de distribuție pentru iPhone începând din luna septembrie. În India, una dintre economiile cu cel mai ridicat potențial de creștere, Apple a ajuns la un acord cu Reliance Communications, al treilea operator de pe piață, care a introdus iPhone în ofertă în noiembrie.

Autor