Prima pagină » Știri externe » Finlanda vrea să rentabilizeze marca Moș Crăciun

Finlanda vrea să rentabilizeze marca Moș Crăciun

Finlanda vrea să rentabilizeze marca Moș Crăciun
Moș Crăciun este cea mai cunoscută marcă din Finlanda, iar societatea care o exploatează ar vrea să o rentabilizeze folosind-o pe parcursul întregului an, în toată lumea, relatează AFP.

Moș Crăciun este cea mai cunoscută marcă din Finlanda, iar societatea care o exploatează ar vrea să o rentabilizeze folosind-o pe parcursul întregului an, în toată lumea, relatează AFP, citat de Agerpres.

Zeci de mii de turiști străini merg anual la Rovaniemi, oraș de la cercul polar unde ‘locuiește’ Moș Crăciun. Finlandezii au reușit să îi convingă pe toți că Moș Crăciun este originar din Laponia finlandeză. În jurul personajului se organizează numeroase activități turistice, iar hotelurile sunt aproape pline cu ocazia sărbătorilor de iarnă. ‘Moș Crăciun este cea mai cunoscută marcă din Finlanda’, spune Petri Paarnio, director Santa Claus Licencing, firma care deține drepturile de exploatare a mărcii finlandeze Moș Crăciun

Pentru ca marca să fie mai rentabilă, el se gândește să îi dea de lucru moșului cu căciulă roșie și barbă albă și în afara perioadei de vârf, noaptea de 24 spre 25 decembrie, când aleargă să dea cadouri copiilor. Paarnio vrea să creeze un Moș Crăciun care să funcționeze tot anul. ‘Nu profităm suficient de pe urma imaginii lui Moș Crăciun finlandez, poate pentru că moșul dispune de o perioadă prea scurtă’, spune directorul. Firma pe care o conduce vrea să se asocieze cu jocuri video, mari evenimente internaționale, parcuri de distracții și produse derivate.

‘Moș Crăciun este o icoană, care întruchipează simboluri ca sănătatea, solidaritatea și valori ca bucuria de a dărui fără să aștepți să ți se dăruiască’, adaugă Paarnio. Firma, care colaborează cu organisme de promovare a turismului finlandez, vizează în 2014 o piață care ar putea reprezenta și ‘sute de milioane de euro’.

Altă cale este dezvoltarea popularității lui Moș Crăciun, asociat cu nașterea lui Isus Cristos, în țări fără tradiție creștină. În pofida crizei bugetare prin care trece Finlanda, Parlamentul a aprobat în luna decembrie un buget suplimentar de 300.000 euro destinat promovării lui Moș Crăciun…în China. ‘În Europa, Crăciunul durează puțin. Însă Moș Crăciun poate fi considerat în Asia un personaj care funcționează tot anul’, apreciază Paarnio. Printre vizitatorii din Rovaniemi există mulți japonezi, ‘însă China, Hong Kong, Coreea de Sud și Singapore cresc în importanță’, arată Sanna Kortelainen, directoarea oficiului de turism din Rovaniemi.

Sezonul cuprinde și începutul lunii ianuarie fiindcă rușii sărbătoresc Crăciunul în noaptea de 6 spre 7 ianuarie, potrivit calendarului iulian. ‘Rușii umplu hotelurile după Crăciun până la începutul lui ianuarie’, spune Sanna Kortelainen.

Pentru a-și demonstra generozitatea, Moș Crăciun, în afara deplasărilor sale internaționale, merge de doi ani și la copiii japonezi din Fukushima, după catastrofa nucleară provocată de valul tsunami din 2011. ‘Moș Crăciunul nostru este mai sănătos, mai subțire și mai ales nu spune +ho-ho-hoo!+, precum confratele său american’, insistă Paarnio.

Rămâne de lămurit dacă Moș Crăciun este un produs ca celelalte. ‘A încerca definirea valorii lui Moș Crăciun pe piață ar putea intra în conflict cu propriile sale valori. Se pare că perioada de Crăciun este deja destul de comercială’, consideră analistul bursier Mikael Rautanen.

Citește și