Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 1,2% anul trecut, la 45.498 unități, pe o piață în scădere, după ce au înregistrat în luna decembrie un avans de 16,3%, la 3.612 mașini.
Piața germană a scăzut cu 4,2% pe ansamblul anului, la 2,95 milioane de autoturisme, și a coborât sub pragul de 3 milioane pentru prima dată din 2010, în timp ce în decembrie a urcat cu 5,4%, la 215.320 unități, arată datele Autorității Federale Germane pentru Transport Auto (KBA).
Cota de piață a Dacia s-a situat anul trecut la 1,5%, iar în decembrie la 1,7%.
Dintre cele 33 de mărci analizate, anul trecut au înregistrat creștere 10, iar în decembrie 18. Jaguar a consemnat cel mai mare avans penrtru întreg anul, de 30%, în timp ce Jeep a raportat cea mai putenrică rată de creștere în decembrie, de 33%.
Vânzările producătorilor germani de mașini de lux, BMW, Mercedes-Benz și Audi, au scăzut cu 5,8%, 1,4%, respectiv 5,5%.
Înmatriculările sub marca Renault, a grupului francez cu același nume care deține și Dacia, au scăzut anul trecut cu 6,3%, la 98.922 unități, însă în decembrie au consemnat un avans puternic de 20%, la 8.519 autoturisme.
Germania este una dintre cele mai importante piețe pentru Dacia.
În Franța, cea mai mare piață a sa, Dacia a înregistrat anul trecut vânzări de 89.844 autoturisme, în urcare cu 11,2% față de 2012, iar cota de piață a mărcii a avansat de la 4,2% la 5%.
Vânzările Dacia în Uniunea Europeană au urcat în perioada ianuarie-noiembrie cu 21,1%, cea mai bună creștere în topul mărcilor, la 260.500 mașini.