Cu cât un copil se uită mai mult la televizor, cu atât mai profund îi este afectat creierul. Concluzia apare într-un studiu recent al unor cercetători japonezi care avertizează că privitul zilnic la televizor înainte de maturitate are efecte negative asupra inteligenței verbale.
Studiul, publicat în „Cerebral Cortex”, a analizat 276 de copii cu vârste cuprinse între 5 și 18 ani, care au stat în fața televizorului până la patru ore pe zi, media fiind de aproximativ două ore.
Scanarea prin RMN a creierului acestora a arătat că cei care au petrecut cel mai mult timp în fața televizorului aveau, la nivelul cortexului frontal, modificări puse în legătură de medici cu inteligența verbală mai redusă. Rezultatele au evidențiat o asociere între vizionarea TV și diverse schimbări la nivelul creierului, fără însă a dovedi o relație cauză-efect.
Autorii de la Universitatea Tohoku din orașul Sendai arată că, pentru un IQ mai ridicat, creierul trebuie exersat permanent. Or, spre deosebire de a învăța să cânte la un instrument, de exemplu, un copil care stă în fața televizorului „nu ajunge neapărat la un nivel superior” de inteligență activitatea nefiind de de natură să îi „accelereze” creierul prin varianție.
„Când acest tip de creștere a nivelului de experiență nu are loc, o dată cu creșterea în vârstă, funcționarea cognitivă este diminuată. În concluzie, vizionarea TV este asociată direct sau indirect cu dezvoltarea neurocognitivă la copii”, scriu autorii japonezi citați de cotidianul britanic Daily Mail.