Unul dintre membrii Transylania Offroad Club, Marius Pop, care a participat la operațiunile de căutare a victimelor accidentului aviatic, a declarat că nu au avut „coordonate foarte clare” privind locul accidentului, astfel că au mers de două ori în alt loc, pentru că „nimeni nu prea știa nimic”.
Marius Pop a declarat, marți, că el și colegii săi nu s-au putut baza pe coordonate foarte clare, astfel că nu au mers direct la locul prăbușirii, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Pe la ora 19.00 am fost anunțați, la 19.15 am fost cu băieții de la ISU în mașini, eram plecați. Am fost escortați de un echipaj ISU până la ieșirea din oraș. Nu am mers direct acolo, ne-am dus de două ori la Crucea Iancului, nimeni nu prea știa nimic. Am contactat pădurarul care a găsit avionul și așa i-am găsit. Coordonatele nu erau foarte clare, erau grade și minute fără secunde, era o zonă mai mare de 100 de kilometri pătrați, mult prea mult. Oamenii erau accidentați, erau în pături, îi aduceau oamenii jos de pe munte. I-am ajutat cât am putut, i-am transportat la ambulanțe. Când au ieșit din aeronavă au făcut un foc care nu prea a ars, s-au chinuit, nu i-am întrebat foarte multe, că nu-i plăcut să fii rănit și să te tot întrebe cineva tot felul”, a declarar Marius Pop.
Conform sursei citate, avionul era „rupt în foarte multe bucăți”, iar răniții erau în șoc hipotermic, în timp ce pilotul Adrian Iovan ar mai fi trăit după impact, „două ore, două ore și ceva”.
„Aparatul era dezastru, rupt în foarte multe bucăți. Oamenii erau în șoc hipotermic, le-a fost frig, erau sub zero grade, ploua și ningea, după cum bătea vântul, zăpada era până la genunchi. Pilotul era încarcerat și a mai trăit două ore, două ore și ceva, nu pot să vă spun sigur. Localnicii au acordat primul ajutor. Am coborât victimele la ambulanță, apoi am urcat să ducem celor de la ISU aparatura și echipamentele de descarcerare. Oamenii și-au făcut treaba, dar nu prea au dotări pentru așa ceva, ei au ceva camioane 4×4, cu care nu poți să mergi în pădure, e foarte greu, nu ai acces. Cei de la ISU nu aveau de unde să știe coordonatele, numai dacă nu au primit de undeva, ISU nu are nicio vină pentru că s-a întârziat. Noi am primit coordonatele de la ISU și am sunat la 112, ne-au dat numărul pădurarului și cu niște localnici, așa am ajuns la ei mai repede”, a mai spus Marius Pop.
Pilotul Adrian Iovan și o studentă în anul V la Institutul de Medicină Militară din București și-au pierdut viața după ce avionul de mici dimensiuni de tip BN2, la bordul căruia se afla un echipaj medical, a aterizat forțat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la granița județelor Cluj și Alba. Unul dintre medicii din aeronavă a reuși să sune la 112, la ora 16.16, anunțând incidentul.
În avion se aflau patru medici – Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul „Sf. Maria” și Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuș, județul Bihor -, o studenta și doi membri ai echipajului de zbor – pilotul Adrian Iovan și copilotul Răzvan Petrescu.
Pilotul Adrian Iovan a fost găsit încarcerat, iar studenta era în stop cardio-respirator, cu hipotermie severă, nemaiputând fi salvată.
Echipa medicală din avion mergea la Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care a suferit un accident vascular cerebral, a declarat, pentru MEDIAFAX, dr. Victor Zota, coordonator de transplant.
Epava avionului și victimele au fost găsite de localnici după căutări de aproximativ cinci ore, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, polițiști, salvamontiști, angajațți ai Parcului Național Munții Apuseni și localnici.
Toate cele cinci persoane rănite în accidentul aviatic – medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul „Sf. Maria” și Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuș, județul Bihorprecum și copilotul avionul prăbușit, Răzvan Petrescu –
sunt internate la secția de terapie intensivă a Spitalului Județean de Urgență din Cluj, ultimii doi răniți fiind aduși la UPU Cluj marți dimineață, în jurul orei 4.30.
Reprezentanții Spitalului Județean de Urgență din Cluj-Napoca au anunțat, marți dimineață, într-o conferință de presă, că toate cele cinci victime ale accidentului aviatic, aflate la terapie intensivă, sunt conștiente și stabilizate hemodinamic și respirator.
Cele cinci victime, care au vârste cuprinse între 23 și 46 de ani, au traumatisme cervicale, cranio-cerebrale, contuzii și, în particular, traumatisme toracice sau de membre, iar starea lor este stabilă.
„Una dintre victime are fractură de bazin, fractură de femur pe stânga, un traumatism toracic, a fost internată pe terapie intensivă. A doua venită tot cu mașina de victime multiple prezintă un traumatism cranio-cerebral minor, o contuzie cervicală, un traumatism toracic și de bazin, a mers tot pe terapie intesivă. A treia victimă prezintă un traumatism de coloană, cu fractură de coloană dorsală D10 și cu un traumatism toracic cu fractură de coaste. A patra victimă prezintă un traumatism cranian, traumatism de coloană cervicală și coloană dorso-lombară și asociat prezintă un traumatism de gleznă dreaptă cu plagă. A cincea victimă prezintă un traumatism de coloană dorso-lombară cu hematom la nivelul bazinului. Toți vor fi internați pe Terapie Intenivă,” a precizat șeful UPU Cluj-Napoca, Adela Golea.