Directorii generali din România sunt optimiști privind perspectivele de apreciere ale veniturilor companiilor pe care le conduc, 96% dintre aceștia previzionând aprecierea câștigurilor în următorii trei ani, dar sunt preocupați totodată de supra-reglementare, povara fiscală și deficitele bugetare, scrie Mediafax.
Directorii generali din România sunt optimiști cu privire la perspectivele de creștere ale veniturilor companiilor pe care le conduc, 86% dintre aceștia declarându-se încrezători în creșterea acestora în următoarele 12 luni, iar dintre aceștia 39% sunt foarte încrezători. Pe termen mai lung, 96% dintre directorii generali participanți la sondaj cred în majorarea veniturilor companiilor lor în următorii 3 ani, iar 49% sunt foarte încrezători. Aceste tendințe sunt similare celor înregistrate la nivel global.
În funcție de industrie, directorii generali din sectorul turismului s-au declarat cei mai încrezători în perspectivele de creștere din următoarele 12 luni (46%), urmați de cei din sectorul bancar și al piețelor de capital (45%), retail (44%), servicii financiare (44%), asset management (44%), comunicații (44%), inginerie și construcții (41%). Directorii generali din industria metalurgică sunt cei mai pesimiști la nivel global, doar 19% dintre aceștia cred în creșterea veniturilor companiilor lor în următoarele 12 luni, potrivit raportului PwC Global CEO Survey, realizat la nivel global.
„Sondajele care măsoară așteptările jucătorilor din piață sunt foarte bune semnale ale tendințelor economice. Creșterea semnificativă a numărului directorilor generali încrezători în perspectivele de creștere pe termen scurt ale companiilor lor ar putea indica intrarea într-un nou ciclu de creștere a economiei globale, care probabil că va dura mai mult timp (de obicei ciclurile de expansiune sunt mai lungi decât cele de recesiune), însă ritmul acestei creșteri ar putea fi unul lent”, a declarat într-un comunicat Vasile Iuga, country managing partner al PwC România.
Aproape jumătate (47%) dintre directorii generali din România văd oportunități de creștere venind din inovația în materie de produse și servicii, iar 24% dintre aceștia din extindere pe piețele unde deja activează.
Întrebați în privința piețelor externe cele mai importante pentru creșterea companiilor pe care le conduc, în următoarele 12 luni, 27% dintre manageri s-au referit la Germania, iar 18% la Rusia.
„Există în continuare îngrijorări la nivelul directorilor generali, iar aceștia transmit un mesaj clar autorităților publice că sunt preocupați de supra-reglementare, povara fiscală și deficitele bugetare aflate la niveluri foarte ridicate. În privința viitorului, directorii generali se așteaptă la trei tendințe globale majore – progresul tehnologic rapid, schimbările demografice și de putere economică – acești trei factori urmând să aibă cel mai mare impact asupra companiilor lor”, a afirmat Iuga.
În ceea ce privește situația economiei globale, 45% dintre manageri consideră că aceasta se va îmbunătăți în următoarele 12 luni, în comparație cu 13% anul trecut, în timp ce directorii generali din Europa Centrală și de Est sunt mai puțin încrezători, doar 26% mizând pe îmbunătățirea situației economice globale.