Discovery Communications a anunțat că a ajuns la o înțelegere cu compania media franceză TF1 și își va crește participația la Eurosport de la 20% la 51%, preluând astfel controlul în grupul paneuropean de media sportiv, informează hollywoodreporter.com.
Tranzacția prin care Discovery preia controlul în grupul Eurosport (care include Eurosport International și Eurosport France) ridică valoarea acestei rețele internaționale de media sportivă la aproximativ 1,2 miliarde de dolari (902 milioane de euro), după scăderea sumei de 115 milioane de dolari (85 milioane de euro) pentru Eurosport France, o sumă ușor mai ridicată decât cea estimată în decembrie 2012. Atunci, Discovery a anunțat preluarea a 20% din acțiunile grupului Eurosport, pentru aproximativ 222 de milioane de dolari (170 de milioane de euro).
La momentul respectiv, Discovery a anunțat că are posibilitatea să își crească participația în grupul Eurosport până la sfârșitul anului 2014, însă compania a decis să își exercite această opțiune mai devreme. Noua înțelegere ridică costul acțiunilor Discovery în Eurosport la aproximativ 345 de milioane de dolari, mai scrie hollywoodreporter.com.
Conform noii înțelegeri, compania media franceză TF1 își va menține participația de 80% în Eurosport France, cel puțin până la data de 1 ianuarie 2015.
Este de așteptat ca tranzacția să se finalizeze în următoarele luni. De asemenea, TF1 își va putea exercita o altă opțiune, respectiv de a negocia vânzarea restului de 49% din acțiunile sale în grupul Eurosport tot cu Discovery. Acest fapt ar putea conduce la un control total al Discovery asupra Eurosport.
Prin preluarea controlului în grupul Eurosport, Discovery Communications își întărește poziția în Europa. Discovery Channel este cea mai larg distribuită televiziune de pe acest continent.
„Eurosport este una dintre cele mai puternice și mai dinamice platforme din lume, dedicată sportului”, a declarat, marți, David Zaslav, CEO al Discovery Communications.
El a mai spus că preluarea controlului în grupul Eurosport este în conformitate cu strategia companiei Discovery de a crește în mod organic, prin intermediul unor achiziții și parteneriate targetate.
La rândul său, Nonce Paolini, președinte și CEO al TF1, a spus că încheierea acestei tranzacții va contribui la creșterea valorii Eurosport și la extinderea viitoare a grupului, având în vedere investițiile consistente pe care Discovery le face în conținut de calitate și în dezvoltarea brandurilor sale la nivel internațional.
Grupul Eurosport, cea mai importantă platformă multimedia de sport din Europa, s-a lansat în 1989. În prezent, Eurosport ajunge în 133 de milioane de case din 54 de țări. În limba română, televiziunea Eurosport s-a lansat în 1997. În ianuarie 2005, s-a lansat Eurosport 2, iar în mai 2008 s-a lansat Eurosport în High Definition.
Discovery Communications este una dintre cele mai importante companii din lume în domeniul programelor documentare, având peste 2,5 miliarde de abonați în peste 220 țări și teritorii. În România, Discovery Networks distribuie în prezent mai multe televiziuni, între care Discovery Channel, TLC, Animal Planet și Animal Planet HD.