Grupul nipon Toyota a vândut anul trecut aproape 10 milioane de autovehicule, cel mai mult la nivel global pentru al doilea an consecutiv, fiind urmat de General Motors (SUA) și Volkswagen (Germania), iar pentru acest an estimează creșterea livrărilor, susținută de cererea din SUA și China.
Vânzările Toyota, inclusiv subsidiarele Hino Motors și Daihatsu Motor, au avansat cu 2,4% anul trecut, la 9,98 milioane de autovehicule, a anunțat, joi, grupul nipon. Producătorul amerian General Motors (GM) a livrat 9,71 milioane de unități, iar Volkswagen (VW) 9,7 milioane.
Numărul de autovehicule comercializate va crește, probabil, în acest an cu 3,2%, la 10,32 milioane, a estimat Toyota.
Toyota și-a păstrat coroana de lider al pieței auto și a reușit în același timp să obțină profituri semnificativ mai mari față de GM și VW, însă se confruntă cu o revenire puternică a constructorilor auto americani, care prezintă cele mai bune modele din ultimele decenii, în timp ce rivalul Volkswagen crește puternic investițiile în SUA și China.
„Competiția devine tot mai intensă. VW este numărul unu în China, în timp ce GM este primul pe piața din SUA, iar toți trei producătorii cresc investițiile în dezvoltarea de produse și noi modele”, a declarat Sanjeev Varma, directorul operațional al Stellar Alliance Group, din Detroit.
Anul 2013 a fost unul de referință pentru directorul general al Toyota, Akio Toyoda, care a preluat conducerea grupului după prima pierdere anuală din aproape șase decenii. După mai mulți ani în care producătorul auto a fost afectat de rechemări masive în service, dezastre naturale, aprecierea puternică a yenului și boicotul produselor nipone de către consumatorii chinezi, Toyoda a avut în sfârșit parte de ceea ce și-a dorit: un an fără dezastre, scrie Bloomberg.
Toyoda, un strănepot al fondatorului companiei, a impus o atenție mai mare asupra piețelor emergente și a restructurat managementul de la preluarea conducerii în 2009.
Concurența dintre marii producători auto este tot mai intensă, iar avansul Toyota scade, potrivit Bloomberg.
Toyota avea un avans de 460.000 de mașini în fața GM în 2012, însă acesta s-a redus la 270.000 de unități. GM a înregistrat anul trecut un avans de 4%, la 9,71 milioane de mașini, în timp ce livrările VW au crescut cu aproximativ 5%, la peste 9,7 milioane de unități. Grupul german nu a oferit o cifră precisă la publicarea rezultatelor financiare în ianuarie. Vânzările VW includ și mărcile de camioane MAN și Scania.