Compania uberVU, înființată în 2008 de trei români și activă în monitorizarea informațiilor apărute despre companii pe rețelele sociale, a fost preluată de compania canadiană HootSuite, pentru 15-20 de milioane de dolari, potrivit portalului TechCrunch.
„UberVU reprezintă următoarea generație de soluții de analiză și aduce totodată o echipă de clasă mondială. Achiziția pune la un loc cele mai bune soluții de analiză ale uberVU cu soluțiile HootSuite de implicare socială și ne aduce mai aproape de viziunea noastră pentru o platformă simplă, accesibilă și sigură pentru un peisaj al rețelelor sociale care se schimbă rapid”, a declarat directorul general al HootSuite, Ryan Holmes, într-un comunicat al companiei.
Printre clienții uberVU se numără peste 200 de companii precum 3M, NBC, Heinz, Fujitsu, SC Johnson, Getty Images, indiegogo și L”Occitane.
Compania nu a frunizat detalii privind termenii tranzacției, însă aceasta s-a situat la 15-20 de milioane de dolari potrivit informațiilor obținute de TechCrunch.
HootSuite este unul dintre cei mai mari furnizori la nivel global de instrumente prin care companiile își pot administra prezența pe rețelele sociale precum Twitter, Facebook, Foursquare și Instagram.
Preluarea uberVU este prima achiziție după ce HootSuite a atras anul trecut fonduri de 165 milioane de dolari, notează TechCrunch.
UberVU a fost înființată în 2008 la București de trei români, Dan Ciotu, Vladimir Oane și Dragoș Ilinca, dar a fost mutată în scurt timp la Londra, aceasta fiind una dintre condițiile pentru a primi finanțare. În prezent, compania are sediul la Boston, SUA, dar are angajați și în România.
Cei trei lucrează și în prezent la firma înființată în 2008. Ciotu este directorul operațional, Oane ocupă postul de director de produs, iar Ilinca conduce operațiunile de marketing ale companiei.