Profitul suedezilor de la Ikea a crescut anul trecut cu 3,1%, ajungând la 3,3 miliarde de euro. Retailerul de mobilier și decorațiuni a înregistrat, totodată, vânzări de 27,9 miliarde de euro și și-a mărit cota de piață în apropape toate țările în care este prezent.
Condițiile pieței au început și ele să se îmbunătățească, potrivit unui comunicat de presă emis de Ikea, iar cele mai semnificative creșteri au fost înregistrate de suedezi în China, Rusia și Statele Unite ale Americii.
„Consumul a reintrat pe creștere în mai multe țări. Chiar dacă provocările situației economice nu s-au încheiat, încep să apară semne pozitive”, a declarat președintele și CEO al Ikea Group, Peter Agnefjäll.
„Piețe importante din punct de vedere al volumului de consum, precum Statele Unite, încep să își revină, iar Europa are o evoluție generală pozitivă. Cele mai mari piețe pentru anul fiscal 2013 au fost Germania, SUA, Franța Rusia și Suedia”, a mai adăugat Agnefjäll.
Până în 2020, retailerul de mobilier își propune să atingă vânzări de 50 de miliarde de euro. Grupul suedez deține 303 magazine, are 135.000 de angajați și operează pe piețe din 43 de state.