Google a raportat pentru ultimele trei luni ale anului trecut venituri de 16,8 miliarde dolari. Spre comparație, suma reprezintă 27% din veniturile României din întreg anul 2013, care au fost de circa 200 de miliarde de lei.
Google a realizat și un profit net de 3,4 miliarde dolari, profitul și veniturile companiei urcând cu 17% față de nivelurile din perioada corespunzătoare a lui 2012, datorită publicității cumpărate de retaileri în perioada sărbătorilor.
Vânzările companiei au depășit estimările analiștilor datorită afacerilor din zona publicității online, potrivit datelor Bloomberg.
Google a anunțat joi vânzarea diviziei producătoare de telefoane mobile Motorola
Mobility către grupul chinez Lenovo, într-o tranzacție de 2,91 miliarde de dolari. Motorola Mobility a înregistrat o pierdere operațională de 384 milioane de dolari în trimestrul al patrulea, la venituri de 1,24 miliarde de dolari, mai mici cu 18% față de nivelul din trimestrul al patrulea al anului 2012.
Grupul american a preluat Motorola în 2012, pentru 12,4 miliarde de dolari, vizând în principal portofoliul bogat de brevete și patente al producătorului de telefoane.
Acțiunile Google au urcat cu 4,1% în sesiunea prelungită de tranzacționare, după publicarea rezultatelor. Titlurile au închis joi la New York în urcare cu 2,6%. Anul trecut, cotația bursieră a companiei a avansat cu 58%, în timp ce indicele S&P 500 al bursei de la New York a crescut cu 30%.
Vânzarea Motorola vine la scurt timp după ce Google a convenit preluarea producătorului de termostate digitale Nest Labs pentru 3,2 miliarde de dolari. Compania a confirmat în această săptămână achiziția companiei britanice DeepMind, cu activități de cercetare în zona inteligenței artificiale.
Google avea la finele anului trecut rezerve de numerar de 58,7 miliarde de dolari.
La categoria „alte venituri”, unde este inclus și magazinul de aplicații Play, Google a înregistrat încasări de 1,65 miliarde de dolari, duble față de trimestrul al patrulea al lui 2012.
Compania de cercetare EMarketer estimează că Google va revendica în acest an 41% din piața de publicitate online din SUA, urmat la mare distanță de Facebook, cu o cotă de 8,2%.