Prima pagină » Știri » Ambasadorul Franței: E normal ca Dacia să deschidă linii de asamblare în alte țări; nu e concurență pentru Pitești

Ambasadorul Franței: E normal ca Dacia să deschidă linii de asamblare în alte țări; nu e concurență pentru Pitești

Ambasadorul Franței: E normal ca Dacia să deschidă linii de asamblare în alte țări; nu e concurență pentru Pitești
Ambasadorul Franței, Philippe Gustin, a declarat, marți, că deschiderea liniei de asamblare a Dacia din Maroc este normală, întrucât această țară se află în apropierea piețelor sale și a subliniat că această inițiativă nu trebuie văzută ca o concurență pentru uzina de la Pitești.

Ambasadorul Franței, Philippe Gustin, a declarat, marți, că deschiderea liniei de asamblare a Dacia din Maroc este normală, întrucât această țară se află în apropierea piețelor sale și a subliniat că această inițiativă nu trebuie văzută ca o concurență pentru uzina de la Pitești.

„În prezent, Dacia este o marcă recunoscută, este o marcă ce are șansa de a avea în România întregul lanț de producție, pornind de la echipele de concepție până la serviciul post-vânzare. În momentul de față, Dacia este un nume ce contează la nivel european, dar și mondial. Având în vedere acest lucru, nu putem decât să ne bucurăm și în asta constă o strategie normală a unei astfel de întreprinderi: de a-și crea alte uzine de producție în apropierea piețelor sale. Nu putem decât să ne bucurăm că avem o țară ca Marocul – invitată aici (la Forumul Franța-Europa de Sud-Est – n.r.) – unde Dacia și-a deschis recent o linie de asamblare în apropierea unor piețe care sunt interesate de aceste automobile”, a precizat ambasadorul francez, întrebat cum comentează afirmația președintelui Traian Băsescu, care a spus că este sigură pierderea asamblării de la Pitești, dacă nu este finalizat Coridorul IV paneuropean.

Diplomatul francez a mai spus că între Pitești și linia din Maroc nu este vorba „de concurență”.

„Dimpotrivă, avem toate motivele să ne bucurăm de eficacitatea unei întreprinderi care acum 15 ani era declarată aproape moartă. Cine ar fi crezut în urmă cu 15 ani că Dacia va vinde mașini într-o țară unde automobilul este aproape un cult, Germania? Ca de obicei, eu prefer să privesc jumătatea plină a paharului”, a precizat Gustin.

Întrebat dacă are semnale că la Pitești s-a agravat situația în ultimul timp, ambasadorul francez a subliniat că nu se mai pune problema unei economii centralizate.

„Să nu mai fim atât de blocați într-o gândire de stil vechi. Nu mai suntem într-o economie centralizată (…) Dacă ei consideră că așa se pot dezvolta, pe aceste căi, este politica lor, suntem într-un altfel de mediu. E important pentru ei să se dezvolte pe piețele emergente”, a declarat Philippe Gustin.

Totodată, ambasadorul și-a exprimat convingerea că Guvernul de la București poate găsi soluții pentru a răspunde nevoilor Dacia.

„În momentul de față, pentru o uzină ca cea de la Pitești este nevoie de o legătură mult mai rapidă, în special rutieră, cu Europa Occidentală. Fiecare zi de întârziere în livrarea de mașini este un dezavantaj pentru competitivitatea firmelor (…) Există mai multe soluții și sunt convins, știu, că Guvernul român este foarte preocupat și angajat în a găsi soluții, atât din punctul de vedere al infrastructurii rutiere, cât și feroviare pentru a răspunde nevoilor unei firme care reprezintă 3% din PIB și 10% din exporturi”, a punctat Gustin.

Forumul Franța-Europa Centrală și de Sud-Est reunește peste 300 de firme din 12 țări din regiune, plus o delegație din Maroc, care vor discuta despre oportunițăile de investiții în România și în zonă.

Afirmația președintelui Băsescu potrivit căruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării Dacia la Pitești reprezintă o „inconștiență sinistră, o tâmpenie”, a spus marți premierul Ponta, adăugând că a fost asigurat chiar de șeful grupului Renault de continuarea investiției.

„M-am întâlnit de curând cu președintele grupului Renault și a spus foarte clar că investițiile în România se dezvoltă. Acum, dumneavoastră îl credeți pe președintele Renault sau pe sinistrul noștru președinte”, a spus Ponta jurnaliștilor, întrebat, la Forumul de afaceri Franța-Europa de Sud-Est, organizat la București, cum comentează declarația președintelui legată de uzinele Dacia.

Ponta a asigurat că Guvernul lucrează la îmbunătățirea infrastructurii rutiere și că are încredere în ce spune președintele Renault, nu în ce „mai aruncă, într-o chestie strict politică, Băsescu”.

Președintele Traian Băsescu a declarat, într-o emisiune difuzată luni de postul Look Tv, că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării de la Pitești, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.

„Eu vă pot spune că în mine Guvernul va avea un adversar total pentru o astfel de abordare. România, dacă nu se conectează integral cu Coridorul IV la sistemele rutiere europene, este o țară care rămâne enorm în urmă”, a declarat șeful statului.

El a mai arătat că România va pierde foarte multe investiții dacă nu finalizează Coridorul IV, iar Dacia este ceva „sigur”.

„Este sigur că se va pierde asamblarea de la Pitești, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacități de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacității uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui mașina direct în vapor, este portul la câțiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la București-Alexandria decât la Pitești-Sibiu”, a mai spus Traian Băsescu.

Potrivit președintelui, tronsonul Pitești-Sibiu trebuie făcut cu prioritate, altfel Coridorul IV este înterupt.

Ambasadorul Philippe Gustin a declarat recent, într-un interviu acordat MEDIAFAX, că este important ca România să aibă rapid infrastructură de autostrăzi și feroviară conectată cu Europa Occidentală, întrucât firme precum Dacia exportă în Vest și întârzierile la livrare influențează costul mașinilor.

„E foarte important pentru România să aibă foarte rapid infrastructură de autostrăzi, drumuri, infrastructură feroviară, aeroportuară care să fie conectată cu restul Europei, cu Europa Occidentală, pentru că firmele care activează aici sunt adesea companii exportatoare. Să luăm ca exemplu Renault, cu 3% (contribuție) la PIB-ul României, 10% din exporturile României. Mașinile sunt făcute la Pitești pentru alte țări europene, dar și pentru piața mondială. Și mașinile trebuie duse foarte rapid, cu tiruri, trenuri și fiecare zi de întârziere, fiecare oră de întârziere are o influență asupra costului mașinii și asupra competitivității Renault-Dacia. Bineînțeles că infrastructura e importantă pentru România, pentru dumneavoastră, pentru mine, pentru cei care călătoresc, pentru a ajunge mai ușor dintr-o localitate în alta, dar e la fel de importantă pentru investitori ca să fie legați de restul Europei”, a declarat Philippe Gustin.

Diplomatul francez a spus că Renault s-a plâns de mai multe ori de această problemă, precizând că ar fi bună o autostradă care să lege Piteștiul de Ungaria.