Culorile cel mai des întâlnite la mașinile din România sunt: bleumarin/albastru (22%), argintiu (18%), roșu/vișiniu/grena (15%), bej/gri (13%), negru (12%) și alb (11%). De cealaltă parte, culorile mai puțin întâlnite sunt verde (6%), galben (2%) și maro/cafeniu (1%).
„Diferența dintre culorile mașinilor deținute și culorile pe care românii și le doresc este oarecum normală dacă ținem cont de aspecte precum moda, varietate și mai ales tipul achiziției. Românii cumpără preponderent mașini second hand, situație în care culoarea nu mai joacă un rol la fel de important ca atunci când se achiziționează o mașină nouă. În astfel de cazuri, cumpărătorul se uită mai întâi la preț, consum, costuri de întreținere și, dacă mai are de ales, la culoare”, a arătat Alexandru Govoreanu, director de dezvoltare al www.vezicatface.ro.
Prin comparație cu femeile, bărbații ar alege într-o mai mare măsură un autoturism de culoare argintie (22% bărbații vs. 17% femeile), bleumarin/albastră (16% bărbații vs. 11% femeile) sau bej/gri (10% bărbații vs. 6% femeile). Femeile sunt însă mai atrase de culorile roșu/vișiniu/grena (25% femeile vs. 14% bărbații) și verde (6% femeile vs. 2% bărbații).
Pe măsură ce veniturile cresc, românii preferă mai puțin culori precum argintiu sau bleumarin/albastru și aleg în schimb culoarea neagră sau bej/gri.
„Persoanele cu venituri mari au o înclinatie crescută pentru achiziția de mașini noi, ceea ce le permite să-și aleagă cu mai multă ușurință culoarea. În același timp, negrul se regăsește într-o proporție semnificativ mai mare în gama de culori a mașinilor premium. Aceasta explică de ce persoanele cu venituri ridicate dețin într-o măsura mai mare mașini negre”, potrivit studiului Daedalus.
Pe categorii de vârstă, tinerii până în 35 de ani preferă mașinile negre (31%), în timp ce persoanele cu vârsta de peste 35 de ani preferă autoturismele de culoare argintie (25%).
Pe măsură ce vârsta crește, șoferii se calibrează și se adaptează la opțiunile pe care le au la dispoziție, alegând culori mai practice, menționează raportul.
În ceea ce privește culoarea, prin comparație cu locuitorii din restul țării, bucureștenii își doresc într-o mai mare măsură mașini de culoare bleumarin/albastru și mai puțin autoturisme argintii sau albe.
Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un eșantion reprezentativ de 2.686 proprietari de autoturisme din mediul urban cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 ani. Datele au fost culese în luna ianuarie 2014.