Doar cinci din cele 33 de mărci analizate au consemnat creșteri mai rapide decât Dacia, arată date publicate joi de Autoritatea Federală Germană pentru Transport Auto (KBA).
Astfel, înmatriculările Jaguar s-au dublat față de ianuarie anul trecut, la 381 unități, Honda a înregistrat o creștere de 53%, la 1.651 autovehicule, Mazda a avansat cu 49,4%, la 4.331 unități, Ford a urcat cu 42,2%, la 14.604 mașini, iar Chevrolet a consemnat o creștere de 26,1%, la 1.803 unități.
Dintre mărcile analizate, 17 au înregistrat o evoluție pozitivă, KIA a atagnat, iar restul au scăzut.
Cota de piață a Dacia s-a situat la 1,9% în ianuarie, față de 1,7% în decembrie și 1,5% pe ansamblul anului trecut. În ianuarie anul trecut, Dacia avea o cotă de piață de 1,7%.
Înmatriculările sub marca Renault a grupului francez cu același nume, care deține și Dacia, au scăzut cu 7,9%, la 6.025 de unități. Marca Renault are o cotă de piață de 2,9%.
Germania este a doua piață ca mărime pentru Dacia, după Franța.
În Franța, Dacia a înregistrat cea mai puternică creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi în luna ianuarie, cu 18%, la aproape 9.000 de unități, cu o cotă de piață de 7,16%, în timp ce piața franceză a revenit ușor după mai mulți ani de scădere.
Vânzările totale ale Dacia au crescut cu 19,3% anul trecut, la 429.540 de autovehicule, principala piață fiind în continuare Franța, cu aproape 94.000 de unități, în timp ce în România livrările au avansat cu 12,4%, la 24.890 de unități, echivalentul unei cote de piață de 31,6%.
Vânzările Dacia în afara României au totalizat 404.000 unități, iar pe piața europeană, în regres cu 1,7%, livrările mărcii au urcat cu 25,9%.
Germania a ocupat anul trecut poziția a doua în rândul piețelor Dacia, cu peste 47.000 de unități și o cotă de piață de 1,5%.