„Deși venitul șoferițelor este cu circa 300 de lei mai mic decât al bărbaților șoferi, atunci când se ocupă de întreținerea mașinii acestea nu fac compromisuri: aleg în majoritatea cazurilor să lucreze cu service-urile autorizate. Acest lucru este valabil atât în cazul reviziilor (79% femei vs. 67% bărbați), cât și al reparațiilor (62% femei vs. 51% bărbați)”, se arată în studiul firmei de cercetare realizat pentru vezicatface.ro.
Autoturismele conduse de femei au o vechime medie de 10 ani, cu 6 luni mai puțin decât cele ale bărbaților (10 ani si 6 luni), vechimea relativ mare a mașinilor deținute fiind explicată și de preferința românilor pentru mașinile second hand (60% – atât pentru bărbați, cât și pentru femei).
Anual, femeile conduc în medie 13.000 kilometri, cu 2.300 de kilometri mai puțin decât bărbații. În același timp însă, două din zece femei din România parcurg anual mai mulți kilometri decât
rulajul mediu al bărbaților.
„Din punctul de vedere al raportului urban/extraurban, femeile conduc mai mult în oraș decât bărbații: acest raport este 65%/35% în cazul femeilor față de 56%/44% în cazul bărbaților”, mai arată Daedalus.
În ceea ce privește preferințele, femeile aleg într-o măsură mai mare decât bărbații motoarele pe benzină (73% femeile vs. 62% bărbații), iar culoarea preferată este roșu, urmată de bleumarin/albastru și arginitiu.
„Preferința femeilor pentru mașinile cu motoare pe benzină este justificată și prin obiceiurile de condus ale acestora. Femeile conduc în medie mai puțin decât bărbații, iar majoritatea kilometrilor sunt parcurși în oraș. Astfel, alegerea unei mașini pe benzină și eventual dintr-o clasă mai mică pare opțiunea logică”, a arătat Alexandru Govoreanu, directorul de dezvoltare al vezicatface.ro.
Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un eșantion reprezentativ de 7.004 șoferi din mediul urban cu vârsta cuprinsă între 18 si 65 ani. Eroarea de eșantionare este de +/-2%. Datele au fost culese în luna februarie 2014.