Presa tabloidă publică o informație, neconfirmată încă oficial, care ar putea schimba total datele accidentului aviatic din Apuseni.
Astfel, se pare că, în momentul prăbușirii, avionul era pilotat de copilotul Răzvan Petrescu (23 de ani) și nu de Adrian Iovan, așa cum se credea până în prezent.
”La scurt timp de la decolare, Iovan i-a dat lui Petrescu comenzile principale. Îl pregătea pentru momentul în care urma să piloteze de unul singur, fără să aibă lângă el un pilot mai experimentat. Iovan, care îi era nu numai coleg, ci și mentor și prieten de familie, voia astfel să îi testeze capacitățile de pilot în zbor”, a declarat o sursă apropiată anchetei pentru Libertatea.
Sursa notează că decizia de predare a manșei îi aparține exclusiv pilotului, care însă răspunde pentru greșelile comise de copilot.
”Momentul (n.r. schimbării rolurilor între pilot și copilot) este înregistrat de aparatele de la bord. Decriptarea informațiilor tehnice duce la identificarea manșei care a fost folosită în respectivele momente. Coroborată cu informațiile oferite de supraviețuitori, duce la aflarea identității celui care a pilotat”, a declarat sursa.
De altfel, încă de când fiul său era pe patul de spital și se refăcea în urma accidentului, tatăl lui Răzvan Petrescu a declarat că e posibil ca acesta să se fi aflat la manșa avionului. ”Acolo, în carlingă, pilotul e suveran, el ia toate hotărârile. Dacă atunci Adrian Iovan a decis ca fiul meu să preia manșa într-un anume moment al zborului, înseamnă că a știut ce face. Și oricum nu văd care e problema. Fiul meu e pilot, e chiar instructor, deci ar fi avut dreptul să preia manșa în zbor, sub comanda pilotului. În plus, aparatul are dublă comandă, iar schimbarea de pilot se face cu ușurință. Totul în funcție de decizia comandantului, care în orice moment poate încredința copilotului manșa avionului”, a declarat Constantin Petrescu.
În plus, Constantin Petrescu a declarat că fiul său s-ar fi aflat chiar pe scaunul pilotului, deoarece Adrian Iovan îl pregătea să devină pilot. Totuși, deși este posibil ca Răzvan Petrescu să se fi aflat la manșa avionului, în momentul prăbușirii, acest lucru nu îl responsabilizează din punct de vedere juridic, deoarece singurul responsabil este pilotul aeronavei.