Reprezentanții companiei Astra Rail Industries, cu sediul la Arad, au declarat că de la începutul anului au fost angajați în fabricile din Arad, Caracal și Drobeta-Turnu Severin 550 de oameni, în condițiile în care până la 31 martie era programată angajarea a 1.050 de persoane, însă nu au fost găsiți suficienți muncitori calificați, transmite corespondentul Mediafax.
Potrivit directorului de resurse umane al companiei, Marinela Vinesar, se caută în special sudori și lăcătuși, dar forța de muncă locală este insuficientă și nici la cursurile organizate în Arad nu se prezintă îndejuns de mulți oameni.
„Ne-am lovit de o problemă mare în timpul angajărilor, pentru că nu există pe piață, în special în Arad, suficienți muncitori calificați. Cauza principală este că cei mai mulți au plecat să lucreze în străinătate, pentru că în Arad exista forță de muncă calificată în domeniu, fiind un loc cu tradiție în producția de vagoane”, a declarat Vinesar.
Reprezentanții companiei spun că pentru fabrica din Arad, unde de la începutul anului au fost angajați 350 de oameni, ar mai fi nevoie de aproximativ 220 până la 31 martie, „pentru a se putea onora la timp contractele externe existente”.
De asemenea, la fabricile din Drobeta-Turnu Severin și Caracal au fost angajați 200 de muncitori și mai este nevoie de peste 200 de angajați.
Pentru lăcătuși și sudori, salariile oferite sunt cuprinse între 1.375 și 2.700 de lei, în funcție de experiență, iar angajații beneficiază și de tichete de masă și de o primă de vacanță plătită o dată pe an, echivalentul unui salariu.
Purtătorul de cuvânt al Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Arad, Mihaela Jude, a declarat, marți, că rata șomajului în județul Arad este de 3,48 la sută, dar „piața locală se confruntă cu o lipsă a personalului calificat în anumite domenii”.
Astra Rail Industries anunța, în decembrie 2013, că a fost aprobată angajarea a aproximativ 1.050 de persoane în fabricile din Arad, Caracal și Drobeta-Turnu Severin.
Directorul de resurse umane al companiei, Marinela Vinesar, spunea că cea mai mare parte a posturilor sunt disponibile la fabrica din Arad, unde se produc vagoane de marfă, acolo urmând să fie angajate aproximativ 550 de persoane. La Caracal, unde se produc boghiuri pentru vagoane, trebuiau angajate 100 de persoane, iar la Drobeta-Turnu Severin, unde se produc și vagoane, oferta era de 400 de locuri de muncă.
La 1 ianuarie 2014, compania avea 1.615 salariați.