Facebook pregătește lansarea unui nou serviciu

Facebook pregătește lansarea unui nou serviciu
Publicat: 14/03/2014, 13:23
Actualizat: 29/07/2014, 18:15

Facebook a anunțat joi, pe blogul oficial al companiei, că va lansa spoturi publicitare „premium”, pe care utilizatorii rețelei de socializare vor începe să le vadă „în următoarele luni”. Noul serviciu va fi inițial disponibil unui număr mic de advertiseri.

Facebook, care trebuie să fie atent să nu își piardă utilizatorii ca urmare a acestei noi forme de publicitate mai invazivă decât actualele reclame publicate pe rețeaua de socializare, a afirmat că tranziția către noul serviciu se va face „lin”. De asemenea, va fi analizat modul în care utilizatorii Facebook interacționează cu aceste noi spoturi publicitare.

Principiul după care vor fi difuzate aceste spoturi pe Facebook este același cu cel prezentat de rețeaua de socializare în decembrie, când au fost introduse spoturile publicitare video. Noile spoturi video vor fi similare celor difuzate de televiziuni, vor avea o durată de 15 secunde și vor porni automat pe „News Feed” (unde sunt prezentate noutățile postate de utilizatori), însă sunetul va putea fi auzit doar dacă utilizatorii îl vor porni.

Prin intermediul noilor spoturi este vizată atingerea unui „public specific într-o perioadă scurtă”. Prețurile acestor reclame va fi stabilit în funcție de targetul pe care îl urmăresc, care va fi evaluat de o societate specializată, Nielsen Online Campaign Rating.
Rețeaua de socializare nu a precizat tarifele pe care le va percepe în cazul acestor spoturi, însă, potrivit site-ului specializat news.cnet.com, advertiserii vor trebui să plătească pentru această nouă formă de publicitate pe Facebook între 1 milion de dolari și 2,5 milioane de dolari pe zi, pentru a ajunge la un număr mare de utilizatori, la anumite intervale orare specifice.

Facebook, considerată în momentul de față cea mai importantă rețea de socializare din lume, a împlinit în februarie zece ani de la lansare, o vârstă a maturității, dar totuși un moment dificil pentru acest site care se luptă să își păstreze utilizatorii tineri.

În decembrie 2013, Facebook avea 1,23 de miliarde de utilizatori lunari activi, cu 16% mai mulți față de anul precedent. Dintre aceștia, 945 de milioane accesează rețeaua socială prin intermediul dispozitivelor mobile.
Veniturile Facebook au urcat cu 63% în trimestrul al patrulea al anului trecut, cel mai mult din ultimii doi ani, la 2,59 de miliarde de dolari, iar peste jumătate au fost obținute din publicitatea prin dispozitive mobile, informație care a dus la creșterea cu 13% a titlurilor companiei, la bursa din Frankfurt.
Profitul net a avansat de peste opt ori, la 523 de milioane de dolari, de la 64 de milioane de dolari în aceeași perioadă a anului 2012.
Directorul general, Mark Zuckerberg, a creat anul trecut noi soluții prin care furnizorii de publicitate să ajungă la utilizatori.

Astfel, veniturile generate de publicitatea prin intermediul dispozitivelor mobile au atins în trimestrul al patrulea 1,25 miliarde de dolari, reprezentând 53% din total, față de 49% în aceeași perioadă a anului precedent.
Rețetele aplicate de Zuckerberg în acest sector, anul trecut, au permis Facebook să detroneze Yahoo! și să se instaleze pe poziția a doua pe piața mondială a publicității online. Potrivit societății de cercetare eMarketer, Facebook deține 5,7% din piața mondială a publicității online, fiind încă departe de liderul clasamentului – compania Google (32,4%). Creșterea Facebook este însă de trei ori mai rapidă decât a Google în acest domeniu, iar compania lui Zuckerberg și-a dezvoltat produsele, introducând pe rețeaua de socializare primele reclame video.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Ce ar face Ungaria dacă ar fi atacată de Rusia. Răspunsul șocant dat de un...
Ciclonul va face PRĂPĂD în România! Va ploua cu 100 l/mp, comandamentul pentru Situații de...
FOTO. Gafă uriașă a uneia dintre cele mai frumoase femei
Israelul monitorizează o uriașă armată masată la graniță, care așteaptă ordinele Hezbollah
Scene cumplite în pușcărie, după ce Gabriel de la "Puterea Dragostei" și-a înmormântat soția ucisă...
O femeie din India a cerut divorțul la 40 de zile după nuntă pentru că...
Arhiepiscopul Tomisului, ÎPS Teodosie, consideră un păcat cununiile oficiate sâmbăta. „Cei care fac rămân mereu...
Vedeta pe care fanii abia o mai recunosc. Ar fi ajuns așa din cauza fostei...
O femeie din Bacău și-a revenit inexplicabil din comă și a început să cânte. Cum...
Casa Verde 2024. Reacţia lui Răzvan, care n-a apucat să prindă fonduri, deşi avea totul...
"I-a murit creierul" Cel mai monstruos culturist din lume a decedat. Ilia avea 36 de...
Incendiu cu degajări mari de fum în București la containere locuite de ucraineni! Este pericol...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
Luminile de zi sau faza scurta? Ce trebuie să aprinzi când circuli pe șoselele din...
Premierul Marii Britanii se va întâlni cu Ursula von der Leyen pentru îmbunătăţirea relaţiilor cu...
Obiect CIUDAT, detectat pe radare în timp ce trecea pe lângă Pământ
A murit cea mai mare ACTRIȚĂ! Marea doamnă s-a stins chiar azi. Românii, în doliu
Netflix pregătește o comedie fantastică: Despre aventurile unui bărbat divorțat. Video
Moment emoționant pe scena iUmor. Cătălin Bordea: „Ăsta este un moment pentru care ești recunoscător...
"Ea era rece, moartă, iar el abia respira" Ana Maria a murit în beci, lângă...
Mihai Albu, despre discuțiile de după despărțirea de Iulia Albu. Designerul mărturisește că el a...
Cine este Ruxandra și cu ce se ocupă nora foștilor soți, Alin Oprea și Larisa...
BANCUL ZILEI. Bulă, în pat cu fata unui fermier din Vaslui: - Bulă, încetează sau...
Tot mai mulți oameni folosesc ChatGPT, iar asta nu este neapărat de dorit