Companiile auto occidentale au investit masiv în Rusia în ultimii ani, dar anul trecut a avut loc un declin de 5% al vânzărilor, din cauza încetinirii creșterii economice, iar evenimentele din Ucraina umbresc perspectivele pieței, transmite MarketWatch.
„Deprecierea continuă a rublei amplifică presiunile asupra operațiunilor Ford Sollers. Ca întotdeauna, monitorizăm în permanență situația economică generală și vom acționa în funcție de evenimente”, se arată într-un comunicat al companiei.
Purtătorul de cuvânt al Ford Sollers, Elizaveta Novikova, a refuzat să confirme o informație publicată de cotidianul rusesc Vedomosti, potrivit căreia compania vrea să oprească producția fabricii Vsevolozhsk de lângă St. Petersburg timp de două luni.
Purtătorul de cuvânt a precizat că reducerea producției este una dintre posibilitățile analizate.
„Evaluăm operațiunile și lucrăm la un nou plan important. Nu am luat o decizie”, a spus Novikova.
Ford este una dintre companiile cu cea mai rapidă dezvoltare în Rusia, majorând producția de la două linii de asamblare la șapte, de la începutul anului 2012. Vânzările Ford au scăzut însă cu 18% anul trecut, din cauza declinului puternic al cererii pentru automobilele compact.
Vânzările modelului Ford Focus, fabricat la St. Petersburg, au scăzut cu 27% în 2013, potrivit datelor Asociației Companiilor Europene din Rusia.
Analiștii au anticipat că Rusia va depăși în curând Germania, ca cea mai mare piață auto din Europa, dar mulți și-au schimbat între timp opinia, estimând că acest lucru se va întâmpla abia spre 2020.
Numeroși producători auto au investit masiv în Rusia.
În 2012, General Motors a anunțat că va investi 1 miliard de dolari pentru a crește capacitatea de producție din Rusia la 350.000 de vehicule pe an, până în 2018.
La sfârșitul lui 2012, Volkswagen s-a angajat să aloce 1,25 miliarde de dolari construcției unei fabrici de motoare.
Anul trecut, Ford Sollers a început construcția unei fabrici de motoare, într-un proiect de 274 milioane de dolari.
Alianța Renault-Nissan urmează să finalizeze un acord de 742 de milioane de dolari pentru a prelua controlul asupra celui mai mare producător rus de automobile, AvtoVAZ.