Escrocii au spart datele personale informatizate ale interlocutorilor, pe care i-au convins că lucrează la fisc (IRS) prin enumerarea ultimelor patru cifre ale codului de asigurări sociale, potrivit unui comunicat al inspectorului general pentru administrarea taxelor din cadrul Trezoreriei, J. Russell George.
Persoanele înșelate, care au fost convinse să trimită bani prin intermediul unor carduri preplătite sau prin transfer online, provin din aproape fiecare stat american.
„Este cea mai mare escrocherie de acest fel pe care am văzut-o vreodată. Dacă cineva vă sună pe neașteptate pretinzând că lucrează la IRS și vă amenință dacă nu plătiți imediat, este un semn că nu lucrează la IRS”, a spus George.
El a arătat că IRS nu contactează oamenii telefonic pentru a le cere plata taxelor, cel puțin nu înainte de a le trimite scrisori. În plus, reprezentanții fiscului nu cer prin telefon trimiterea de bani online, numerele cardurilor de credit sau transferuri prin carduri preplătite.
Pentru a-și presa victimele, escrocii le telefonau din nou, amenințând cu poliția, deportarea, pierderea afacerilor sau a carnetului de conducere.
Fiscul american a publicat recent o listă anuală de escrocherii de care contribuabilii trebuie să se ferească în perioada depunerii declarațiilor de venituri.
Într-o perioadă de 12 luni încheiată pe 30 septembrie, IRS a fost la originea a peste 66% din investigațiile penale legate de cazuri de furt de identitate, în care escrocii au încercat să ceară în numele altor persoane rambursări de taxe. Din aproape 1.500 de cazuri, 438 au dus la condamnări.