Directorul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile, Daniel Georgescu, a declarat, sâmbătă, că, în cursul dimineții, după ce operațiunile de stingere a incendiului izbucnit vineri noapte la bordul împigătorului sub pavilion unguresc au fost finalizate, a început să bată un vânt puternic, iar flăcările au reiizbucnit.Astfel, pentru stingerea focului au intervenit atât pompieri militari de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Dobrogea, precum și o navă pompier a Administrației Canalelor Navigabile.
Ca urmare a intervenției de lichidare a incendiului, împingătorul, care fusese tras la mal, s-a îngreunat și s-a scufundat.
Cei șapte marinari aflați la bordul împingătorului – doi români și cinci unguri – nu au fost răniți, ei fiind aduși la mal.
Daniel Georgescu a precizat că mai multe barje de la Galați vor ajunge în zonă pentru a scoate împingătorul la suprafață, întreaga operațiunea fiind estimată să dureze aproximativ o săptămână.
El a mai spus că navigația în zona producerii incidentului nu este afectată.
Împingătorul cu șapte marinari la bord, care transporta șase barje cu minereu de fier, a luat foc, sâmbătă noapte, pe Canalul Dunăre – Marea Neagră, fără să fie înregistrate persoane rănite.
Potrivit Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Dobrogea, incendiul a fost anunțat vineri, în jurul orei 22.30, în timp ce împingătorul Dunafoldvar, sub pavilion unguresc, se afla la kilometrul 29+500 al Canalului Dunăre – Marea Neagră, în dreptul localității Poarta Albă.
Nava a fost imediat dirijată la mal pentru evacuarea membrilor echipajului, iar la fața locului s-au deplasat mai multe echipe de pompieri ale ISU Dobrogea, precum și o navă pompier.
Focul a fost stins de pompieri după o intervenție care a durat mai mult de cinci ore.
Pe vas erau și 90 de tone de combustibil, intervenția pompierilor împiedincând însă flăcările să ajungă în apropierea rezervoarelor.
Primele indicii arată că focul ar fi pornit de la o instalație, în urma unui scurtcircuit.
În zonă au ajuns și reprezentanți ai unei firmei de depoluare, care au instalat baraje de reținere a produselor petroliere pentru a preîntâmpina o posibilă poluare.
Împingătorul plecase din Constanța și se îndrepta cu cele șase barje cu minereu de fier către Austria.