Australia a anunțat, în paralel, că o nouă analiză a datelor culese prin satelit ar restrânge zona de căutare în partea de sud a perimetrului delimitat în Oceanul Indian, unde s-ar fi prăbușit avionul de tip Boeing 777 aparținând Malaysia Airlines, pe 8 martie.
„Astăzi (duminică), mijloace din cadrul forțelor aeriene australiene vor fi afectate pentru a verifica semnalele acustice în zona în care nava chineză a detectate sunetele”, a declarat Angus Houston, care conduce Centrul de coordonarea agenților (JACC) din țările care participă la căutări.
Un detector de „cutii negre” de avion, mobilizat de către o navă chinezească de căutare, a reperat sâmbătă un semnal care ar putea să corespundă celor emise de către dispozitivele de înregistrare de la bordul avioanelor în cazul unei scufundări, potrivit agenției de presă China Nouă.
Autoritățile australiene și chineze sunt extrem de prudente, apreciind că ar putea fi vorba despre o „poluare sonoră” fără legătură cu avionul căutat.
Două nave, una australiană iar cealaltă britanică, echipate cu detectoare de cutii negre se îndreaptă către această zonă, a precizat Angus Houston într-o conferință de presă.
El a adăugat că, în cazul în care zona de căutare nu este pusă în discuție, „partea de sud are acum o priotitate mai mare” pentru țările mobilizate, în urma unor noi analize ale datelor captate prin satelit disponibile.
Nava chineză Haixun 01, care a detectat un semnal în apă, emițând cu frecvența de 37,5 kHz, conformă frecvențelor cutiilor negre, se află în această zonă prioritară.