„Administrația Metrorex vine în sprijinul publicului călător posesor al cardurilor Activ, emise și reîncarcate de RATB, precum și a biletelor unice RATB – Metrorex și prelungește perioada de utilizare a acestora până la data de 02 mai 2014 inclusiv. După această dată, eventualele probleme legate de abonamentele încărcate pe aceste carduri vor fi supuse atenției Regiei Autonome de Transport București”, se arată într-un comunicat de presă al companiei.
În 19 martie, reprezentanții companiei Metrorex au acuzat RATB că refuză să achite suma încasată din luna martie 2013 pentru călătoriile cu metroul ale pasagerilor care folosesc cardul Activ, arătând că datoria crește lunar cu două milioane de lei.
Reprezentanții Metrorex spuneau atunci că regia are de plătit 21 de milioane de lei, mai multe întâlniri stabilite pentru rezolvarea situației „fiind eșuate”.
Aceștia precizau că, în urma încetării contractului încheiat între RATB și compania de transport, începând din 14 aprilie nu vor mai fi acceptate la plata călătoriei cu metroul cardurile Activ emise și reîncărcate de RATB și nici biletele unice RATB – Metrorex.
De asemenea, din 14 martie nu s-au mai comercializat, prin punctele de vânzare din rețeaua de metrou, bilete unice RATB – Metrorex, respectiv biletul unic de 60 de minute, biletul cu zece călătorii și abonamentul de o zi.
„Facem un nou apel la conducerea RATB să achite de urgență datoriile restante acumulate până în prezent, pentru a putea elimina în comun disconfortul creat publicului călător.Vom relua utilizarea biletelor comune RATB – Metrorex imediat ce RATB va achita debitele restante și va oferi garanții pentru plata facturilor curente”, arătau atunci reprezentanții companiei
Reprezentanții RATB spuneau, în luna martie, că debitul către Metrorex era, la sfârșitul anului 2013, de 17,3 milioane de lei, din care au fost achitați, de la începutul anului, 2.123.193 de lei. Aceștia precizau atunci că o altă sumă, în valoare de 1.993.523 de lei, urmează să fie plătită în câteva zile.
„Dorim să-i asigurăm pe partenerii noștri că RATB va depune toate efortuile pentru a-și onora obligațiile de plată”, spuneau reprezentanții RATB, care precizau că datoriile au rămas neachitate „nu din rea voință”, „ci în contextul economic dificil traversat în ultimul an”.
Potrivit RATB, aproximativ 25.000 de călători folosesc lunar cardurile Activ. Pe cardurile Activ, funcționale din 2006, călătorii puteau depune bani atât pentru transportul cu mijloace RATB, cât și cu metroul.