Lista mărcilor care expun SUV-uri la ediția din acest an a salonului de la Beijing include Audi, Mercedes, Ford, Citroën, Peugeot, Geely, Volvo și Lexus.
Anul trecut, segmentul SUV-urilor a înregistrat în China o creștere de aproape 50%, la 2,99 de milioane de vehicule vândute, dintr-un total de 22 de milioane de vehicule comercializate, avansul fiind cu mult peste cel al pieței.
„Este elementul cel mai surprinzător în evoluția pieței chineze”, consideră James Wu, analist la compania de consultanță EY.
Între câștigătorii acestei noi mode se află grupul american Ford, intrat pe piața chineză mai târziu decât General Motors.
Vânzările modelului Kuga al Ford, produs în China, au crescut puternic, ca și cele ale companiei suedeze Volvo, divizie a grupului chinez Geely. Un alt model foarte apreciat în China este Q5, al companiei germane Audi.
Între noii intrați pe piața din China se află modelul de dimensiuni mai mici Peugeot 2008 al PSA Peugeot Citroen, cu o versiune ușor diferită de cea destinată Europei, dar și automobilul mai luxos DS6 WR.
Mercedes-Benz speră la rândul său să atragă cumpărători de la BMW cu o versiune coupe a SUV-ului ML.
BMW are deja succes pew piața chineză cu modelul X6.
Directorul general al Volvo, Haakan Samuelsson, a explicat succesul SUV-urilor în China prin interesul cumpărătorilor pentru poziția înaltă a mașinii și impresia de siguranță în circulație pe care o conferă.