Platformele mobile au generat 59% din veniturile din publicitate ale Facebook în perioada ianuarie-martie, împingând veniturile și profitul rețelei de socializare cu mult peste estimările analiștilor, transmite Bloomberg.
Acțiunile companiei au urcat cu până la 6% în prelungirea ședinței oficiale de tranzacționare de miercuri pe bursa de la New York, semnalând că Facebook își va continua ascensiunea după ce și-a dublat capitalizarea de piață în ultimul an.
Directorul financiar executiv al Facebook, David Ebersman, și-a anunțat marți demisia. Ebersman a ajutat compania să-și revină după listarea dezastruoasă la bursă și să atingă o capitalizare de piață de 160 miliarde de dolari.
Facebook raportează 1,28 miliarde utilizatori activi la finele lunii martie, reprezentând aproape jumătate din populația conectată la internet la nivel global. La sfârșitul anului trecut, rețeaua de socialiare raporta 1,23 miliarde utilizatori activi.
Mai mult de 1 miliard dintre utilizatorii activi lunar, și peste jumătate dintre utilizatorii activi zilnic ai Facebook accesează rețeaua prin platforme mobile.
Compania de cercetare de piață EMarketer estimează că Facebook va avea în acest an o cotă de 22% din piața publicității mobile, evaluată la 31,5 miliarde de dolari, față de 18% în 2013. Între timp, cota de piață a Google va scădea de la 49% la 47%.
Facebook a efectuat recent două achiziții răsunătoare, preluând aplicația de mesagerie instant WhatsApp într-o tranzacție evaluată la 19 miliarde de dolari și dezvoltatorul de echipamente pentru realitate virtuală Oculus VR, pentru 2 miliarde de dolari. WhatsApp are 500 milioane de utilizatori, însă generează venituri modeste deoarece nu distribuie publicitate.
Facebook a încheiat primul trimestru al anului cu rezerve acumulate de 12,6 miliarde de dolari.