PSD își face campanie electorală cu mesajul „Mândri că suntem români”, dar cu o imagine fotografiată în Belarus. Cătălin Rusu, director de creație la Rusu+Borțun Brand Growers, a remarcat, marți seara, la Gândul LIVE că una dintre imaginile de pe afișele PSD pentru europarlamentare, cea a combinei care treieră grâul, nu este făcută în România, deși partidul o folosește cu un mesajul de mândrie națională.
„Eu am câteva observații tehnice. În primul rând nu știu dacă aici e o poză de bancă de imagini și dacă e chiar din România acest frumos peisaj agrar sau e primul care a putut fi găsit. Combina sigur nu e românească. Iar cerul la noi nu e atât de senin, mai ales în 2014. Înțeleg că suntem mândri de orice lan, nu doar de cele de pe la noi”, spune publicitarul.
Fotografia a fost preluată de stafful de campanie al PSD din banca de imagini Shutterstock, acolo unde a găsit-o fotoreporterul Mediafax Group, Octav Ganea, și îl are ca autor pe Dmitri Mikhalcow, un fotograf din Zlobin, Belarus.
Dacă identitatea fotografului este verificabilă, locul exact unde s-a făcut fotografia nu poate fi precizat, banca de imagini neavând specificat acest lucru. Până în acest moment, fotograful din Belarus nu a răspuns solicitărilor gândul de a preciza unde este locul pe care PSD îl plasează cu mândrie în România.
Se practică să iei o imagine de agenție pentru a promova un produs autohton în loc să îl fotografiezi pe cel real? Cătălin Rusu de la Rusu+Borțun Brand Growers spune că, în lipsa unui buget pentru o sesiune foto, în proiectele comerciale se face apel la poze din băncile de imagini.
Asta înseamnă că se cumpără imagini de pe siteuri specializate.
„Este un compromis”, explică creativul, afirmând că un consumator atent „observă compromisul și-l taxează”. „În acest context electoral, promisiunea și atitudinea vădit naționalistă au de suferit din cauza lipsei de autenticitate. Nu-i tocmai potrivit să vrei să (re)devii grânarul Europei și să alegi o poză din altă țară. Nu-i o crimă, e doar o oportunitate ratată. E păcat să vrei să fii autentic și să-ți scape autenticul printre degete. Cu puțin mai multa atenție, se puteau găsi, tot pe băncile de imagini, holde din România”, a mai spus publicitarul pentru gândul.