Compania GeoResonance, citată de presa malaysiană și de postul de televiziune australian Seven, afirmă că a reperat posibile fragmente ale avionului la 5.000 de kilometri de zona actuală de căutare.
Marți, ministrul malaysian al Transporturilor, Hishammuddin Hussein, a anunțat că va verifica informația dar centrul de coordonare a căutărilor internaționale, instalat în Australia, a respins această ipoteză.
„Localizarea MH370 sugerată de informațiile GeoResonance nu se află în zona de căutare”, a declarat pentru AFP un oficial din cadrul centrului.
„Australia a preluat conducerea căutărilor pe baza informațiilor obținute de satelit și prin alte căi pentru a stabili localizarea avionului dispărut”, iar „echipa de căutare internațională este încrezătoare în faptul că ultima localizare a avionului dispărut se află în partea sud a zonei de căutare”, a adăugat el.
Avionul Malaysia Airlines a dispărut la 8 martie, în timp ce se deplasa pe ruta Kuala Lumpur – Beijing, cu 239 de persoane la bord, dintre care o treime chinezi.
Pornind de la calculele privind viteza și consumul de carburant, coroborate cu datele din satelit, anchetatorii cred că avionul a deviat de la planul de zbor și s-a scufundat la sud de Oceanul Indian, în largul coastelor de vest ale Australiei, chiar dacă nu a fost găsit niciun element material.
Căutările aeriene au fost oprite, șansele de a găsi fragmente la suprafață fiind considerate aproape nule, iar operațiunile se concentrează de acum pe fundul oceanului, într-un perimetru de circa 56.000 de kilometri pătrați.
GeoResonance afirmă că a identificat, prin observații satelitare și aeriene, elemente pe fundul golfului Bengal conforme unor piese de aeronavă.
„Am izolat elemente chimice și obiecte care intră în componența unui Boeing 777 (…) precum aluminiu, titan, cupru, aliaje de oțel și alte materiale”, a declarat pentru Seven un reprezentant al companiei, Pavel Kursa.