Piața nu a confirmat cererea anticipată de producători, cumpărătorii fiind nemulțumiți de autonomia redusă și de prețurile mai mari decât în cazul automobilelor alimentate cu benzină sau motorină, potrivit Bloomberg, citat de Mediafax.
Excepție face segmentul de lux. Liderul pieței, BMW, a majorat în acest an producția automobilului de oraș i3 datorită numărului de comenzi care a depășit estimările.
Tesla Motors a anunțat în această lună că creșterea vânzărilor sedanului Model S a fost limitată doar de numărul bateriilor disponibile.
„Majoritatea celor care cumpără vehicule electrice tind să fie cumpărători premium, întrucât mașinile nepoluante sunt mai scumpe. Cumpărătorii preferă să opteze pentru branduri premium ca Tesla sau BMW, decât pentru un producător de mașini de serie, ca Renault, care trebuie să justifice prețul mai mare al vehiculelor electrice” a explicat Sascha Gommel, analist la Commerzbank în Frankfurt.
În Germania, cea mai mare piață auto din Europa, la începutul acestui an erau în circulație circa 12.200 de vehicule electrice, dintr-un total de 43,9 milioane de mașini înmatriculate, conform datelor oficiale. Numărul vehiculelor electrice reprezintă doar 0,1% din cele 1 milion de automobile de acest tip pe care cancelarul german Angela Merkel vrea să le vadă în circulație până la sfârșitul acestui deceniu.
Volkswagen a anunțat în septembrie anul trecut că intenționează să ofere la vânzare până la 40 de modele electrice sau hibrid, până la sfârșitul lui 2014.
BMW, care va lansa în iunie automobilul sport hibrid i8, a introdus pe piață modelul i3 în noiembrie anul trecut, iar în aprilie a anunțat că majorează poroducția cu 43%.
Directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat în septembrie că alianța va rata ținta fixată pentru 2016, a unor vânzări de 1,5 milioane de mașini electrice pe an.
Cei doi producători auto au un buget pe termen mediu de 4 miliarde de euro pentru dezvoltarea de modele electrice.
Renault a livrat anul trecut 19.093 de automobile electrice, dintr-un total de 2,63 milioane de autoturisme și vehicule comerciale ușoare.
Gama de vehicule electrice a producătorului francez include automobilele Zoe și Fluence ZE, o versiune a modelului van Kangoo și modelul de oraș cu două locuri Twizy.