„Decizia din 1998 – normal, o să spună toată lumea, dom’le, în ’98 era Băsescu ministru al Transporturilor și este o chestiune politică; nu, nu este o chestiune politică (…) – de spargere a căii ferate în trei companii a fost o decizie greșită, din punct de vedere administrativ. A fost o decizie greșită ca ministru. Fac această afirmație nu pentru că am ceva cu domnul Băsescu – este evident că am ceva cu dânsul, știe toată lumea -, dar spun acest lucru după ce am participat deja la trei Consilii Europene, în martie, la Bruxelles, în mai la Atena și săptămâna trecută la Luxemburg. De fiecare dată, la toată cele consililii s-a aflat pe masa discuțiilor al patrulea pachet feroviar în Uniunea Europeană, care discută tocmai despre despărțirea acestor companii”, a declarat Șova.
El a adăugat că oameni care sunt mai capitaliști și mai obișnuiți cu economia de piață decât românii se opun spargerii companiilor naționale în călători, marfă și infrastructură.
„Este anedoctic, tot cu referire la domnul Băsescu, cei care se opun și spun că este o prostie sunt chiar nemții, care, mă rog, dânsul a revendicat o anumită relație cu ei. Nemții sunt cei care se opun în mod constant acestei propuneri de reformă, și nu sunt singurii”, a afirmat Șova.
Din 1998 până în prezent, România a fost singură țară din Uniunea Europeană care decis „spargerea” căii ferate în trei, potrivit sursei citate.
„Rezultatele nu au fost bune”, a conchis ministrul Transporturilor.