„A fost trimisă notificarea de reziliere a acestui contract, vineri, dacă nu mă înșel”, a spus ministrul Transporturilor, Dan Șova, răspunzând unei întrebări pe această temă.
Șova declara la finele lunii martie că acordul ar putea fi reziliat dacă autoritățile nu ajung la o înțelegere cu constructorii legată de prețul lucrării.
„Am cerut să se facă o analiză care erau lucrările care trebuiau făcute în prețul inițial și care sunt lucrările suplimentare. Au cerut o sumă mult mai mare, de altfel ne-au și dat în judecată, Pizzarotti a dat în judecată CNADNR pentru o sumă consistentă, de 80 milioane lei, daca nu mă înșel, e un proces pe rol în acest moment. Nu există niciun fel de rezervă, am spus că dacă în urma negocierilor Pizzarotti înțelege ca în prețul inițial (…) să rezolve cei 6,5 km este bine, dacă nu, nu este exclus să ajungem la reziliere și aici”, a precizat Șova la momentul respectiv.
CNADNR își propunea ca segmentul lipsă de 6,5 km al acestei autostrăzi să fie inaugurat în acest an, potrivit unui document din martie.
În perioada 2012 și 2013, primii 6,5 kilometri ai acestei autostrăzi, pe traseul Șoseaua Petricani și centura Capitalei, au fost o victimă a tăierii investițiilor, sumele alocate fiind insuficiente pentru finalizarea tronsonului. În contextul reducerii finanțărilor, CNADNR a prelungit în 2013 contractul de execuție cu italienii de la Pizzarotti și Tirrena Scavi până în aprilie 2015, potrivit ZF.
Lucrările la autostrada București-Ploiești au fost împărțite în două sectoare, respectiv București-Moara Vlăsiei, executate de consorțiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, și Moara Vlăsiei-Ploiești (asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internațional/Euroconstruct ’98/Com-Axa).
Traficul pe autostrada București-Ploiești a fost deschis în vara anului 2012, cu restricții de viteză, după mai multe amânări. Valoarea totală a lucrărilor a fost de 450 milioane euro.