Cu toate că țigările electronice au fost inventate în 1963, acestea au început să aibă cu adevărat succes pe piață începând cu anul 2007, când preocupările legate de sănătate au făcut ca mulți fumători să caute alternative percepute ca fiind mai sănătoase, scrie revista americană The Atlantic.
În 2012, industria țigărilor electronice a fost evaluată la circa 300 de milioane de dolari, urmând ca aceasta să ajungă la circa un miliard de dolari în următorii ani, potrivit unui sondaj realizat de Wells Fargo.
Această evoluție a fost ajutată și de către Big Tabacco, respectiv marile companii producătoare de produse din tutun, care au făcut mai multe achiziții în această zonă.
Specialiștii atrag însă atenția că avântul țigărilor electronice a fost oprit de rezultatele agențiilor de reglementare în domeniul sănătății publice.
„Să spun că sunt mai puțin nocive este ca și cum ai spune că este mai bine să sari de la etajul 40 decât de la etajul 100”, este de părere Stacey Anderson, profesor asistent de științe sociale și comportamentale, specializată în comercializarea de tutun, la Universitatea din California.
Anderson susține că aceste produse reprezintă o portiță de care se folosesc marile companii din industria tutunului pentru a compensa pierderile generate de scăderea consumului de țigări, odată cu mărirea gradului de conștientizare a efectelor nocive pe care acestea le au.
„Vedem, pentru prima dată după 1971, reclame la țigări la radio și la TV și asta pentru că le spun e-țigări și sunt încălzite de o baterie, nu de o flacără”, a mai comentat Anderson.