Platforma YouTube va începe să blocheze aceste videoclipuri „în zilele următoare”, a declarat Robert Kyncl, directorul diviziei de operațiuni comerciale a site-ului, o filială a grupului Google, citat de ediția de miercuri a publicației Financial Times.
Potrivit AFP, Robert Kyncl spune că acele case de discuri care au semnat noile condiții tarifare reprezintă 95% din industria muzicală. Dar, potrivit Financial Times, anumite case independente importante, precum XL Recordings, The XX și Domino, refuză să semneze.
La sfârșitul lunii mai, casele independente au anunțat că YouTube le-a amenințat cu retragerea repertoriului lor de pe site, dacă vor refuza condițiile tarifare propuse, pe care ele le consideră „foarte nefavorabile” și „care nu sunt negociabile”.
Sindicatul francez al producătorilor independenți a declarat că dacă YouTube nu își va revizui poziția, „organismele profesionale care reprezintă interesele acestui sector de activitate vor fi constrânse să se adreseze Comisiei Europene”.
Anul trecut, gigantul american a oprit pentru o vreme difuzarea reclamelor care însoțesc videoclipurile muzicale pe platforma sa, în cadrul dificilelor negocieri cu SACEM (Uniunea compozitorilor din Franța) și cu marii editori internaționali, privându-i pe posesorii drepturilor de autor de această sursă de remunerare.
Noul serviciu contra cost al YouTube ar urma să fie lansat la sfârșitul verii și va permite abonaților să asculte muzică fără niciun fel de reclame, a spus o sursă a Reuters. În plus, utilizatorii vor putea asculta muzică offline sau un disc întreg al unui artist.
Serviciile de streaming de muzică, precum Spotify și Pandora, devin tot mai populare în rândul consumatorilor, odată cu declinul descărcării de muzică în format digital. Apple a anunțat, în luna mai, achiziția companiei de streaming de muzică Beats pentru 3 miliarde de dolari.
Google a lansat în 2013 un serviciu de abonament pentru muzică Play All Access, la 9,99 de dolari, iar noul produs al YouTube ar putea funcționa în coordonare cu Play, astfel încât consumatorii să nu fie nevoiți să se aboneze la două servicii separate.