Deși în ultimul an a avut o ascensiune impresionantă, Simona Halep nu a reușit să-și consolideze foarte bine relația cu sponsorii. Astfel, în timp ce unii jucători câștigă sume foarte mari din contractele de imagine, tenismena română are o singură colaborare, cu o companie de echipament sportiv.
Acest lucru se întâmplă din două motive, crede jurnalistul american Miguel Morales, de la Forbes. Într-un interviu acordat ziare.com, acesta a adus următoarele argumente pentru a explica această situație: faptul că Simona nu a câștigat încă niciun turneu de Grand Slam, dar și acela că sportiva provine dintr-o țară mică.
„Nu cred că este vorba de o problemă managerială. Această problemă este destul de întâlnită în marketing, când vine vorba despre tenisul feminin”, a explicat Morales. „Sponsorii sunt interesați de sportivi din țări cu potențial mai mare, precum Na Li (China) sau Sloane Stephens (SUA), dar și de sportivi care arată bine, cum ar fi cazul Annei Kournikova. (…). Cu siguranță ar fi fost un produs de marketing mai bun dacă era din China sau din SUA, în locul unei piețe mici precum România”, a adăugat el.
Jurnalistul și-a exprimat regretul cu privire la această „discriminare”, însă, în același timp, a subliniat că lucrurile se pot schimba.
„Este păcat să sponsorii nu pot sau vor să-și aleagă țintele în funcție de calitățile, talentul și rezultatele jucătorilor de tenis, dar dacă Simona va câștiga multe trofee, va schimba asta. (…) Dacă Simona câștigă US Open sau alt turneu de Grand Slam, va încasa bonusuri uriașe din contractul de sponsorizare pe care îl are cu Adidas. De asemenea, va urma un nou contract de sponsorizare cu o firmă care produce rachete de tenis. Totuși, trebuie să câștige mai multe turnee de Grand Slam pentru a avea un impact în relația cu sponsorii”, a spus Morales în cele din urmă.