AFACEREA AUTOSTRADA. Supercontractul pentru care CNADNR vrea să dea de opt ori mai mulți bani decât anul trecut

AFACEREA AUTOSTRADA. Supercontractul pentru care CNADNR vrea să dea de opt ori mai mulți bani decât anul trecut

Curățarea de zăpadă a celor 56 de kilometri ai autostrăzii București-Ploiești, în iarna 2014-2015, este estimată că va costa 6,2 milioane de lei, echivalentul a 1,39 milioane de euro, potrivit anunțului de licitație publicat de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR). Prețul per kilometru deszăpezit pentru această autostradă ar ajunge astfel la aproape 24.900 euro.

Chiar dacă în urma licitației suma per kilometru deszăpezit este posibil să scadă, cei 24.900 euro per kilometru reprezintă de aproximativ opt ori mai mult decât prețul mediu pe care CNADNR a anunțat, anul trecut, că l-a plătit efectiv în iarna 2012-2013 pentru deszăpezire, de 2.938 de euro per kilometru.

Compania Națională de Autostrăzi a explicat pentru gândul că prețul de 24.900 euro/kilometru deszăpezit este pentru cei 56 de „kilometri fizici” ai autostrăzii, dar calculul pentru deszăpezire se face pentru „kilometri echivalenți” – un kilometru echivalent având 7.000 de mp, potrivit standardelor de cost pentru întreținerea pe timp de iarnă -, reieșind un cost de 12.912 euro per kilometru echivalent.

„Costul de 24.900 euro/km a rezultat pe un kilometru fizic de autostradă, autostrada având 56 de km fizici, dar raportat la kilometri echivalenți ( 1 km echivalent = 7000 mp), aceștia sunt în număr de 108 km, iar în aceste condiții costul mediu estimat pentru toată perioada de iarnă, inclusiv cu celelalte prestații menționate anterior ar fi de 12.912 euro/km echivalent. Acest cost se va diminua pe de o parte în urma procedurii de achiziție, iar pe de altă parte în funcție de condițiile meteorologice – de amploarea și durata fenomenelor specifice de iarnă”, se arată în răspunsul transmis gândul de CNADNR.

Compania de autostrăzi a adăugat că „valoarea reală a cheltuielilor aferente fiecărei ierni va fi cunoscută doar la sfârșitul lunii martie, când se va încheia această activitate”.

„Cheltuielile vor fi determinate de condițiile meteorologice, de amploarea și durata fenomenelor specifice iernii, decontarea realizându-se în baza lucrărilor real executate și a facturilor emise de operatorul economic”, a explicat CNADNR.

Firmele interesate să participe la licitația deschisă anunțată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) pentru deszăpezirea autostrăzii București-Ploiești pot depune oferte până pe data de 28 august, potrivit anunțului CNADNR.

Media cifrei de afaceri, pe ultimii trei ani, a firmei care va câștiga contractul de deszăpezire trebuie să fie egală sau mai mare de 9,4 milioane de lei.

Firma care va câștiga contractul trebuie să prezinte un contract de monitorizare prin sistem GPS pentru utilajele de deszăpezirela, împreună cu softul aferent.

În caz de neprezentare a autoutilajelor în bazele de deszăpezire firma va plăti către CNADNR daune interese reprezentând 0,1% pe zi din valoarea totală a contractului. Autoutilajele defecte vor fi reparate sau înlocuite cu altele asemănătoare. În caz contrar, firma va plăti daune de 7.500 de euro pentru fiecare utilaj, se arată în caietul de sarcini elaborat de CNADNR.

Durata de prestare a serviciilor a contractului de deszăpezire expiră pe 31 martie 2015.

CNADNR a anunțat, la sfârșitul anului trecut, că suma plătită efectiv pentru deszăpezirea unui kilometru de autostradă a fost în iarna anului 2012-2013 de 2.938 de euro pe kilometru, iar în iarna 2011-2012 compania a plătit un preț mediu de 3.289 de euro pe kilometru.

În luna aprilie, ministrul de atunci al Transporturilor, Dan Șova, a afirmat că, începând din iarna 2014-2015, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România își va înnoi parcul de utilaje proprii pentru curățarea de zăpadă a autostrăzilor și drumurilor naționale, urmând să achiziționeze 100 de autofreze și autospeciale șenilate noi, pentru care va cheltui 40 de milioane de euro. Banii vor proveni în proporție de 85% din fonduri europene, iar restul de la bugetul de stat.

Gândula scris recent că, deși nu este clar cine va construi capătul care intră în București din autostrada care leagă Capitala de Ploiești, când va fi gata și dacă are întreaga finanțare asigurată, CNADNR pune carul în fața boilor șiscoate la licitație contractul pentru supervizarea lucrărilor de construcție.

La sfârșitul lunii mai, CNADNR a anunțat organizarea unei licitații pentru un contract de „servicii de supervizare pentru elaborarea proiectului tehnic, a detaliilor de execuție și construcția Autostrăzii București-Brașov, tronsonul București-Ploiești, sector km 0+000 – km 8+225″. Contractul are o valoare estimată la 1,426 milioane de lei, fără TVA.

În cadrul acestui contract vor fi angajați așa-numiții „experți cheie”, în număr de șapte, care vor avea rol de a superviza lucrările de execuție a celor 8,2 kilometri de autostradă care vor lega Capitala de autostrada spre Ploiești.

În 2013, capătul care intră în București din autostrada care leagă Capitala de Ploiești a rămas fără finanțare, iar lucrările au fost sistate. În 2014, Dan Șova a anunțat rezilierea parțială a contractului, aceasta însemnând că 4 kilometri vor fi relicitați, fără să fie anunțat un termen de finalizare.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Noi estimări privind votul la prezidențiale. Ce arată cele mai recente date despre cum au...
Motivul pentru care Elena Ceaușescu a fost poreclită „Păsărica”. De ce i se spunea așa
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
Povestea controversată a primului președinte din istoria României post-comuniste. Protejat al Anei Pauker, fiul de...
Ce se întâmplase cu Gabriel Cotabiță în ultimele luni! Declarațiile făcute de soția lui cu...
Sondaj Exclusiv Antena 3 CNN. Primele date despre ce au votat românii. 29% spun că...
Ipoteză surprinzătoare a unui analist german: Racheta căzută la Dnipro nu conținea explozibili. „Este o...
Alegeri Prezidențiale 2024 | Cifrele de la ora 12:00. Județele care au aruncat în aer...
Câte tipuri de AVC există. Cum s-a produs cel care l-a răpus pe Gabriel Cotabiță!...
Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
Breaking! Cine e polițistul care s-a împușcat în cap
O nouă taxă pentru românii care stau la bloc. Când va fi introdusă și cât...
De ce boală secretă suferea Gabriel Cotabiță! Acum s-a aflat de ce transpira excesiv. Artistul...
Amendă pentru depășirea vitezei legale cu până la 10 km/h?
Referendum local în Capitală. Prezenţa la vot în rândul bucureştenilor / Mesaj pentru cei care...
ADEVĂRUL despre România în Al Doilea Război. „Am avut norocul să...”
Decizie șoc pentru Ion ILIESCU. Înalta Curte de Justiție a hotărât definitiv
Dispar micii. Situația este catastrofală
Cum a apărut Ilinca Simion la o secție de votare din București. George Simion a...
Secțiile de votare din București pentru prezidențiale și referendum 2024: Cum vezi online lista și...
Oana Roman, mesaj trist despre moartea prietenilor ei, Gabriel Cotabiță și Marius Bațu. „Bucurați-vă, fraților,...
Orgoliul și mândria l-au ţinut pe Mihai Bendeac departe de Gabriel Cotabiţă: "Iartă-mă. Deși e...
BANCUL ZILEI. BULĂ: – Nevasta mea s-a îmbrăcat în polițistă și mi-a spus..
Ceaușescu la vânătoare de mufloni: „A fost un adevărat infern”